myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Gäsp...måndag

Publicerad 2015-02-09 07:29:38 i Allmänt,

Skulle inte ha ngt emot att bara gå och sova en liten stund, men jag vet att jag inte skulle somna om i alla fall. För har jag en gång vaknat så är det svårt att somna om.
Ja vad har jag pysslat med i helgen då? Ja inte mycket alls av större värde och så kan det faktiskt få vara ibland. I lördags jobbade vi och sen hem och bada hahhaa och äta godmiddag. Tittade lite på sommarsschemat och räknade ett tag, men latmasken tog över och jag hängde i soffhörnet och det slutade med att både jag och maken hasade oss i säng vid elva.
 
Söndagen,,,ja vad i helsprötta gjorde jag då? For ut till mor som var förtvivlad......ja riktigt förtvivlad. Hon hade lyckats gömma sin plånbok i micron med uttagen pension i???!!!! Sen hade hon värmt lite mat.....
Ja det var några hundra som klarade sig men merparten var brännskadade. Så vi for dit och tog med oss förödelsen och skall kolla med banken om inlösen? annars kan man skicka det till riksbanken som löser in pengar 0m 2/3 delar av sedeln finns kvar? Nja några kanske inte går igenom kontrollen....
Hur? varför ? tänker ni säkert? Ja det är inget ovanligt att äldre gömmer pengar och smycken och sen glömmer bort dem. 
När jag jobbade i vården så hade vi flera damer som gömde sina löständer!!!! Men det var mest bara damer, som gömde grejer.
 
Nu håller jag alla tummar och tår att det går att lösa in så mycket som möjligt. Så idag skall jag på banken, efter mötet med byggledaren. Vi skall gå igenom alla ändringar i den nya lokalen och förhoppningsvis få en tidsplan. Vill komma in senast mitten av april så vi hinner det som skall göras.
 
Två av våra söner ha haft skoterseekend en av dem for till stugan med en kompis och där hade det varit jättehärligt och perfekt väder med sol och bra åkning. Den andre for till Hemavan??? och där var stormen Ole....say no moore
 
Har kanske kommit på ett sätt att tjäna stålar...kan hyra ut stugan till skoteråkare...kan bli en skön slant för de verkar kunna betala stora pengar för att få bränna bensin och fastna i snön och köra sönder sin skoter och sen betala ännu mer för att laga, till nästa helg. Dagens skotrar är inte som dem som jag minns. Inte fanken var det så mycket som gick sönder då? Nu är skotrar mer som små raketer som är full med teknik och fiffilurigheter som går sönder. Dyra mil.....
Kom just på att i fjol den här tiden så var äldsta sonen i Asien och jag var orolig till en början. Men vi hade kontakt oftare via skype och datorn än vad vi har idag. Det är fantastiskt vilken teknik det finns. Men den har gjort mig väldigt beroende. Mer än vad jag vill erkänna. Vill hela tiden ha internet i min närhet och har ett tvångsmässigt behov av google, bloggar, facebook osv. Hur gick det till?
Blev väldigt synligt under tiden vi var i Florens då jag inte hade ngn uppkoppling och det var skitjobbigt. Inte något som jag känner stolthet över utan är mer beklämmande. Trodde inte att jag skulle bli beroende av internetuppkoppling....men det är bara att erkänna att jag googlar säkert minst 4ggr/dag. Ibland mer om det behövs. Söka nummer och information och allt möjligt. perfekt när man skall lösa korsord och behöver synonymer.
 
Ett beroende som visserligen är bättre än sprit och spel, men inte ngt man stoltserar med.
Oj nu är klockan mycket och jag måste ila iväg till bussen.
Ha en skön dag och en förhoppning om att alla står på benen och inte drattar omkull

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela