myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Har glömt...

Publicerad 2015-02-05 07:11:38 i Allmänt,

Jag gjorde ju en lista som jag tänkte följa ett bra tag före jul...om olika bloggämnen...Den hade jag glömt bort, så tänkte ta tag i den nu.
Skall bara leta fram den på datorn. Tills dess så blir det bara lite vanligt svammel. 
Gårdagen blev lång och jag var hemma kvart över nio. Sen en timmes nervarvande och hopp i säng.
Igår så fick vi höra de nya radiojinglarna och nu skall vi boka in när de skall sändas. Tycker de blev lite kuliga och annorlunda och ändå låter som vår gamla reklam. Det var sjukdom i personalen så jag stängde och sen järnet till styrelsemötet och jag blev bara 10 mnuter sen,
Så jag varken räknade kassan eller plockade bort i butiken så det måste jag göra nu på morgonen. Idag så slutar jag halv fem så, sen blir det kanske statoilmiddag och en lugn hemmakväll. Hahahah insåg just att det inte är fredag hahahah utan "bara" torsdag. Jahaja nu hade veckan gått lite för fort igen,
 
Har fått flera frågor om jag känner mig stressad inför flytt och allt som måste göras. Men det är inte så farligt som man skulle kunna tro och jag kan hantera det för närvarande. Kan inte grotta ner mig i detaljer utan måste bara koncentrera mig på små bitar i taget och checka av eftersom. Det som är jobbigast och som beror på mig, är konstigt nog att jag känner att jag skulle vilja börja tömma och kasta. Tycker ju inte om att vänta  och tålamod är ingen dygd jag fått i genpoolen. Jag skulle vilja samla ihop i en stor hög allt som skall kastas....nja det blir nog flera högar och städa ur rum och sen få stänga dem och då är de klar. Oj så mycket jox vi har, både butiken och vårt egna som förvarats i källaren. Gamla trasiga stolar och sådant trams och en massa gammfärg som är kvar sedan innan jag köpte butiken. Det måste lämnas på speciella ställen och kostar pengar att slänga dessutom.
Vi börjar väl lämna den gamla lokalen i mitten av april och då har vi ingen tid till detaljer utan då måste allt passa som ett kugghjul. Inredning,skyltar, belysning, teknik och inventarierna skall finnas på plats. Det som händer då är att allt ska funka och sen skall hela skiten byggas och göra klart. Troligtvis så får vi hjälp av personal från Panduro och det kommer att behövas. 
Har beställt ännu mer teknik, en scanner som skall förenkla beställningar, yippie för det...hoppas jag som avskyr teknik. Välkommen in till 2000-talet Ingalill!!!!
Idag skall jag köpa hem semlor för jag har en köp två betala för en kupong från Nisses. Det blir smaskigt i kväll framför dumburken. Skall sammanställa lite av allt jag räknade igår. Hur många hyllor och spjut osv vi har, som vi kan ta med oss. Det spara en massa sköna stålar hahhaahaha
Men nu skall jag leta efter "listan" och ta ett av ämnena därifrån.
Ha en skön fre....????? hmm torsdag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela