myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

20150119

Publicerad 2015-01-19 07:39:21 i Allmänt,

Måndag morgon och jag har skjutsat min bättre hälft till jobbet. Själv har jag en ganska fullspäckad dag. Med lite inslag av eget tjoller. Jag skall iväg och fixa naglarna och kl 2 skall jag hämta maken igen och vi skall till lokalen på MVG igen för att gå igenom hur varulämningen ser ut och sopstället osv. Kan kanske bli lite rörigt att ta emot varor om man är själv och måste ner med hiss och skriva på och dra med sig pallarna upp!!!!! Går ju inte ????? Så de rutinerna måste kollas, när kommer varor? kan de komma på andra tider osv.....
 
Sen skall det ringas till mängder av ställen......avtal skall fixas och andra skall förändras och en del sägas upp. Så det skall jag försöka hinna så många som möjligt. Räknade just hur många det gäller...13 st...puh en del väntetid i telefon med andra ord.....
Sånt där tar oftast skitlång tid, så min tanke är att medans jag väntar kan jag fnula på med bokföringen....förbereda lönerna och betala lite räkningar.
 
Känns ganska häftigt att vi nu bestämt oss att flytta till gallerian. Killar lite i magen både på mig och maken. Tanken är att vi öppnar 1/5 så det är inte lång tid att förbereda på. Det värsta är tekniken....sådant måste fungera....jag menar att kassa och betalapparater får inte strula och sådant ligger ju på internet och det är flera aktörer och samarbete och byråkrati brukar vara fallgropar. Sen vill man ju inte ha stängt i så många dagar utan det brukar röra sig om dygnet runt de sista dygnen.
Vi kan ju likxom inte packa ner under öppettid utan sådant får ske under ett dygn eller två. Den 1/5 verkar vara en onsdag så det blir väl stängt måndag-tisdag.
Efter besöket på MVG så skall vi iväg och titta på städmaskin och butiksdisk.
 
Har fortfarande besvär från ngn form av sträckning i nacke och rygg och voltaren är en av mina vänner. Men det blir ju inte värre så det kan man ju glädjas åt och att det hjälper att smörja är ännu bättre.
Har tagit upp mitt broderi igen och det är så lugnande och jag kan hålla mig vaken efter åtta!!!! Bara slöttitta på tv är ju så svårt om det inte är ngt som jag valt hahahaha
 
Apropå olika val så suger jag och maken på att kommunicera stundtals. Jag kommunicerar hela tiden (läs babblar) så viktig information faller liksom bort tycker maken. Han säger ingenting.......utan tänker och funderar i sin skalle och sen när vi skall samtala så blir det tvärfel.....ngn som känner igen sig? Nåja vi blir ovänner och gapar ett tag sedan så börjar vi om igen.....Men konstigt nog så kommer vi alltid fram till ngt? hans åsikter och tankar är så viktiga för mitt sätt att agera och gå vidare med....Men jag blir fullständigt bindgalen när han inte fattar det här med tvåvägskommunikation.......Han klarar sig dock på att hans ideer är oftast bättre än mina när han väl låter mig ta del av dem.
Är ganska säker på att många kan känna igen sig i hur svårt det kan vara att kommunicera. Vi kvinnor använder oss ofta av ljud, miner och kroppspråk när vi kommunicerar......det finns nog inte en karl i världen som fattar sådant!!!!!! jo kanske efter ett långt äktenskap.
Nåja nu slår klockan halv åtta och jag skall börja med att ta tag i dagens arbete. har städat bort och bäddat och gjort snyggt så jag har arbetsro. Kan inte slappna av om det är för rörigt runt mig, Samtidigt som jag är den som oftast rör till det ...skratt.
Nu tillönskas ni alla en underbar första dag i veckan. Ett bra tips är att stanna och köpa hem lite tulpaner. De förhöjer verkligen sin omgivning.
 

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2015-01-19 18:47:46

Tack, ja, det ska bli spännande! Det är inom kommunen, att hjälpa en grannfru som ledsagare, några timmar i veckan! Kan bli bra! /Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela