myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 2015

Publicerad 2015-01-07 07:17:57 i Allmänt,

Måste börja träna på att skriva 2015, brukar skriva fel så här i början av året. Men det är jag nog inte ensam om, inte heller att konstatera att det är länge till lön...
Drabbas alltid av förändringlusta den här tiden på året. Just nu funderar jag på att slinga håret. Inte ngn jättestor förändring..hahaha  men jag har inga andra idéer just nu. Men det kan ändras fort. Rätt vad det är så har jag fått ngt infall att möblera om eller något annat fånigt. Lite svårt när vi bor litet, om jag inte flyttar sovrummet till köket ?!?! Blir ju nära till kvällsmacka.
Är på väg ner till jobbet strax och där är det däremot stora förändringar med våra flyttar av varor. Kommer att bli kanonbra och flödet i butiken kommer nog att förändras.
Igår då åt vi på Statoil så idag blir det fil och flingor till lunch, i brist på lunchlåda. 
Vintertid så är måndagar sämsta dagen för kall mat då värmen stängs av under helgen och det brukar vara svinkallt på jobbet. Är man då kall i magen så blir man då inte varmare kan jag försäkra.
Har fått en försenad julklapp av min syster. Halsband,örhängen och armband gjort av ensamstående i Kosovo. Vilket arbete och vilken tid det skulle ha tagit allt pillande med småpärlor och tråd flätat och joxat.
Har vunnit en del på tradera oxå, så nu kommer det nog att trilla in lite paket i brevlådan. Det är ganska kul tycker jag. Nu har jag haft extra tur då jag fick allt till utgångspris. Så nu skall jag nog börja bygga lite möbler. Har flera idéer på vad det skall bli i dockskåpen.
Men den stora frågan är fortfarande, vad ända ini glödheta skall jag göra med dem? Förhoppningsvis så kommer Milou att tokbilligt att leka med dem när hon blir större. Just nu river hon bara runt och plockar sönder och samman.
Jag hade gjort en sådan fin ljuslykta av limmade hasselnötter den tyckte hon var jättekul att plocka isär nöt för nöt. Det gjorde ingenting för det var trevligt att se hennes koncentration att få isär nötterna. Hon är en klippa på att tömma och fylla på det mesta och hon var till stor hjälp när jag tömde alla lådor och sorterade penslar, färg och band och allt möjligt jox.
Men nu måste jag gå och stryka fast lite svart på fransarna och gå och se om jag har ngn kofta innan jag lufsar iväg till bussen.
Ha en bra dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela