myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag och lillördag

Publicerad 2015-01-21 07:54:16 i Allmänt,

Ja lördag brukar ju betyda att man är uppe lite längre men inte känns det som om det lockar ikväll. Men risken är överhängande att klockan blir mer än vad jag skulle önska innan jag kommer till ro i sänghalmen. Ikväll så är det styrelsemöte och det är lite ösäkert hur lång tid det tar. De sista två gångerna har det varit korta 2 timmarsträffar så vi får väl se.
 
Igår så var jag så trött så jag somnade och råkade sova en halvtimme redan vid sjutiden....inte fiffigt. Vi kom i säng ganska sent då vi satt och såg Restoration Home. En brittisk serie som handlar om människor som köper gamla vrak till hus, typ herrgårdar eller slott och som de renoverar upp och en historiker tar reda på vilka som bott där osv och en arkitekt vem som byggt och hur och varför. Gillar verkligen den serien.
 
Sen när jag väl kom isäng så fortsatte jag lyssna på min bok som var så spännande att jag inte kunde sluta lyssna utan när klockan var halv ett så fick jag ta mig själv i örat. Alltså Lars Kepler, som är ett alias för två författare skriver så himla bra och spännande att man nästan inte fattar att det är "svenskt" Nu har jag ca 40 minuter kvar och det är full jakt och mörderi....
 
Idag så jobbar jag till lunch och sen blir det rehabträff och sen hem och ta tag i lönerna och fakturor. Har tänkt dammsuga här hemma innan jag far ner på jobbet så det är hyfsat bortstädat här hemma.
Apropå dammsugare så söker jag fortfarande efter en bra dammsugare.....till jobbet. Ingen variant på det jag önskar. Alla är en sorts kombimaskin och jag vill ju som sagt bara ha en med sugfunktion. Har t om varit ut på nätet och kollat, men nu står det mellan en traditionell storstädsmaskin och en annan modell...
Skillnaden ??? Förutom flera tusen kronor och storlek på påse, så är uppsugningsytan densamma på bägge. Vad jag är mest fundersam på är att den nedre ändå känns tyngre att jobba med.   Ja jag skall rådgöra med mina kollegor......Har i min ungdom jobbat med den övre och den var ju bra, så nu lutar det mer åt den.....
 
Idag kommer det varor och igår fick vi en massa nya fina scrappapper. Så skönt att ta bort och lägga dit nya fina i härliga färger. Gillar grönt och gröna nyanser verkar vara i fokus inom både kläder och möbler. Natur och djur är fortsatt i fokus, när det gäller trend och brunt, grönt, marmor och koppar still rules....
Idag kommer ni antagligen falla av stolen när ni ser i umetidningen.....för jag antar att ni kommer att få se mig på bild.....usch så fånigt men jag gillar verkligen inte tanken. Tur att Malin var med i alla fall. Sen så har jag inte en aning om vad de skrivit????
Jag har liksom de flesta ngn form av problem....att fastna på kort eller film, att ta slutet i smörpaketet, att vara i stängda rum och säkert miljoner andra knasigheter. Har verkligen försökt fundera varför inte det känns bra med kameror och jag grundar det på dålig självkänsla. Mitt självförtroende är det inget fel på, men självkänslan är det sämre med. Med stigande ålder så avtar dock problemen, tycker åtminstone jag. Men jag tror att jag inte tycker om att se mina skavanker. är ju ingen person som speglar mig eller lägger ner tid på mitt yttre. Kanske skulle kännas bättre och bli bättre om jag gjorde det. Men det ligger liksom inte för mig,,,att greja på. Har försökt periodvis i mitt liv men....nääää.
Visst kan jag känna mig tjock, skrynklig, färglös och hejdlöst bedrövlig stundtals. Men jag försöker att undvika att fastna i gnällträsket och istället fokusera på positiva saker. I mitt fall så funkar det 99 gånger av 100, men när jag står framför en kamera så kommer de där negativa sakerna vällandes i hundranitti knyck.
Men i det stora hela verkar jag vara en lycklig skit för jag är ganska obrydd om många komplex som andra människor verkar gå runt med, alltifrån åderbråck, daller och häng till hur näsan är placerad i fejset.
Hmmm jag är ngt på spåren i min 25 öresanalys.....jag verkar ha komplex över sådant jag kan påverka men inte gör.....Typ går på diet, solar, kanske kammar och målar mig lite fräschare??? och skuttar runt på gym.
Allt det som jag kan göra men inte gör....Okey där är skavet som klämmer i själen...Jag tycker inte om att vara karaktärlös....hmmmm intressant.....
Men nu kan jag inte lägga mig ner och fundera på detta utan arbetet kallar, och jag bör rullla ner till jobbet. Har bil idag så det blir ingen kommunal resa idag. 
fast en kopp kaffe till....hinner jag nog
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela