myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tack gode gud för salva...

Publicerad 2015-01-13 07:22:19 i Allmänt,

Har lyckats sträcka mig igår på ngt vis och under natten har det liksom förlängts och utökats på ngt vis. Men maken har smort på Citadonsalva och det känns redan mkt bättre. Åh så himlarns bra den salvan är, brukar hjälpa fort och begränsa ontet.
Igår så var jag och maken (som blev piggare) ner till Övik för att titta på butiksinredning. Är lättare att beställa om man fått se den live, så att säga. Hade befarat att den skulle vara mörggrå men den var ljusgrå vilket gjorde mig lite gladare. Nu är det att börja räkna och mäta och sammanställa.....puh. Sen så kostar det skjortan, vill jag säga. En liten kortare krok kan gå på 13:- plus moms och vi kan behöva 2000 st. Sen behövs det avdelare kanske 200 på ca 30: plus moms,,,nja kanske mer?? En liten plexiburk 278 plus moms?????Jo det är ju fel bransch man har, man skulle ju kränga inredning.
Vad säger man om Övik då?
1 Många gamla hus kvar i trä vilket jag tycker är oerhört fint och charmigt.
2 Väldigt många var sportklädda!!!!!
3 Skitbilligt att parkera..2,5 timme 10 spänn.
4 Var och åt på en liten Pizzeria/bar och portionerna var inte att leka med...Tog ris och falafel och maken kebabtallrik....jisses vad stort lass med mat.
5 Såg ett jätteroligt hus, såg ut som ett legohus. När det blev mörkt så blev det istället oerhört vackert.
Tog en bild och la upp på instagram och googlade fram en bild åt er.
Vi såg en lastbilsolycka på vägen och det måste ha varit läskigt värre när det hände. En lastbil som fått sladd och vägräcket var som en serpentin och bilen var liksom vikt på mitten, Huvvaligen kunde gått illa....
När vi kom hem for maken på jobbet och jag gjorde momsen klar och det är en skön känsla. Kan bara meddela att jag känner att jag bidrar rätt ordentigt till staten med stålar. Satan i gatan vad många rondeller och sattyg som kan betalas med min skatt.
Tycker definitivt att det känns surt att betala så mycket pengar varje månad och läsa om hur det missköts i de högre leden. Bidrag dit och bidrag hit och vansinne överallt. Allvarligt så känns det inte okey......
Ge oss företagare tillbaka lite av pengar som öronmärks till anställningar istället. Mycket bättre tycker jag än att det bara skall gå ner i kloakhålet till bidrag och rajraj. Bitter idag...ja lite.....skratt
 
För övrigt så är jag ruggigt sugen på en semla...så otroligt underbart att vi nu går ini säsong. Kanske blir en liten promenad över till Nisses idag??? de har ju goa semlor men svindyra. 
Men innan jobbet så skall jag klä på mig och borsta tänder och kanske dra en kam genom håret????nja det senare tror jag jag skiter i....bara rufsar till det lite. Sen blir det jobb och kvällen är vikt för budget och annat lite nödvändigt göra.
Måste definitivt göra en lista på allt som jag måste komma ihåg. Annars glömmer jag.......jag har en tendens att glömma viktiga saker och komma ihåg oviktigt. Men där är jag nog inte ensam.
men just nu önskar jag er alla en underbar dag och att ni hittar ngt varmt element i närheten som ni kan luta er mot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela