myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tjena tjabba hallå

Publicerad 2015-01-27 07:02:52 i Allmänt,

 
Idag är det en "arbeta hemifrån" dag. Har en diger lista som jag skall beta av och hoppas på samma flyt som förra veckan. Då fick jag tag i alla jag sökte och lyckades pricka allt på listan.
Det är än det ena än det andra som skall sägas upp och annat skall göras nya kontrakt på. Så med ngr liter kaffe så skall detta nog gå bra.
Igår så var jag och klippte håret och sprang in på elkedjan och såg en fin kristallkrona som jag tyckte det stod mitt namn på. Allra helst vill jag ha en gammaldags stor och "lång" typ så här...
Men har liksom inte takhöjden som behövs och inte ngt stort rum eller liksom riktigt bra ställe....så jag får kapitulera inför faktum och tänka mindre och kanske lite modernare. Maken bara tittade på mig och skakade på huvudet,,,,,när jag sa att den blir jättefin i köket......
Nåja livet står ju inte faller med en kristallkrona, men jäsikens vad det skulle liva upp.
Har tagit en liten paus i arbetet som jag påbörjade igår...att rita ut elkontakter. Inte så himla lätt som det låter om man inte är insatt och kunnig. man kan ju inte ha sladdar hängandes eller dragna upp över taket, så då gäller det att tänka till.
Dottern och hennes kille köpte den finaste bil jag sett på länge igår. En blå Peugeot 107 så gullig att man nästan vill pussa på den.
 
Det var verkligen på tiden de slog till på en till bil. Hennes andra hälft är borta mycket och behöver sin bil och hon är beroende av andra kommunikationer, vilket är jättejobbigt med ond kropp och dessutom med ett litet barn med sig. En liten onskefull människa i mig tänker att hon kanske blir beviljad färdtjänst och då kan jag köpa bilen svinabilligt....mouahhaaaa
Kliar frenetiskt i min skalle,,,,fullt med jox och grunks efter frisörbesöket igår. trots att det var biodynamiskt eller organiskt eller vad det nu heter så fixar inte jag med massa jox i håret som klias i hårbotten. Några timmar är okey men nu måste jag nog gå och tvätta bort det. 
Nu är klockan sju och första stället att ringa till öppnar åtta, så då förbereder jag middagen och tvättar håret så länge.....
Tjingeling..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela