myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag 12/7

Publicerad 2015-07-12 09:42:20 i Allmänt,

Jaha gott folk idag så är det sköna söndag, men sol och värme lyser med sin frånvaro. Nu är det egentligen inget som är särskilt sorgligt för folk går i gallerior då och besöker gärna oss på pysselshopen :)
Men tänker på alla barn som inte kan få bada och leka ute utan en massa kläder och regnjackor. Gårdagen var bara bra och jag hade en massa att göra på butiken. Det behövdes fyllas på en hel del och trots att vi inte har så mycket på lagret så kan man ibland trolla med knäna och få till det ändå hahahaa.
maken skulle iväg en sväng för att förbereda ngt inför fiskeresan till Norge, ngt med redskapen, typ krokar och sådant. Jag for hem och gjorde bort lite fakturor och packade lite och förberedde för att fara upp till stugan. Jag kommer att köra emellan jobbet och stugan nu i veckan. Men då nästa vecka blir det flera dagar ledigt. Har haft en bra sommar och inte behövt jobba långa dagar och vikarierna har funkat perfekt.
Hade väldigt tur igår när jag skulle gå hem från jobbet. Vår närmaste butiksgranne är Barista och hon som jobbade där frågade om jag ville ha ngr mackor??? ja visst ville jag ha det, så jag fick ett gäng och de med brieost och salami var underbart goda och jag behövde inte fixa ngn middag. Mycket bra och sorgligt att de liksom bara slänger mackor som inte säljs. Jag skall minsann göra det till en vana att gå förbi efter jobbet hahahaha
Idag så blir det jobb och tanken är att vi efter jobbet skall hämta sonens husvagn och dra upp den till stugan. Han har ju besök från Holland och nästa helg så kommer de upp och tar med sig husvagnen och drar upp till Åselemarknad. Innan har de tänkt till Lycksele djurpark och då är det krångligt att dra husvagnen.
Men vi skall oxå iväg och gratta en av familjens söner som fyller år. Visserligen inte förrän imorgon, men vi tjuvstartar lite med gratulationerna. Skulle behöva fara och handla lite på Lidl oxå. Hmmm hur jag skall få med det i planeringen har jag ingen aning om....Varför just Lidl tänker ni? Jo för de har så god Fish and chips hahaha. Praktiskt att köpa och ta med till stugan. Sen så är de lite billigare på en del andra saker som håller på ta slut i stugan.
Idag åker oxå Lenny hem, då husse och matte kommer hem från en tur ner från Kolmården. Vår kisse kommer nog att ställa sig på bakbenen och applådera. Han tycker inte att han behövs...ja Lenny alltså. Han ser så sur ut och trots att Lenny verkligen visar hur mycket han gillar storkisse och är imponerad av honom så betraktar storkisse honom som ett enda stort skräp. Två gånger har han fått sig en lavett över skallen när han kommit för nära, men han ger sig inte.
Funderar lite inför resan till södra sverige och en sak är säker, onsdagen så vill jag till Göteborg??? Varför då? Jo då är dockskåpsbutiken öppen hahahahh. Måste verkligen dit eller måste? vill gärna och tänk om jag hittar ett dockskåp...som jag vill ha med mig hem....ooops. 
Ett sådant tex som jag kan inreda till Milou och mig hahahah. Som hon kan leka med när hon kommer och jag med hahahaa. Med möbler som är lite tåligare och kanske lite blandad inredning utifrån hur hon tycker det skall vara. Hon kan nog tänka sig att möblera lite hursomhelst. Skall bli skojsigt nu när hon börjar bli lite mer intresserad av dockor och grejer till det. Kanske Liam kan ha ett rum till sina gubbar. Det skulle vara roligt om han ville det och kunde bestämma hur han ville det skulle se ut. Viggo är inte ngn som skulle uppskatta den leken, tror jag. Han närmar sig nu sju och gillar allt som är lite förbjudet, läskigt och spännande. Vill ofta att det skall hända ngt eller göras ngt men vill gärna bara mysa oxå och sitta och prata. Gullrumpor :)
Nu skall jag gå och göra morgontvagningen och förbereda dagens jobb. Ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela