myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fridayyyyyyyyyyyyyyy

Publicerad 2015-06-26 06:47:26 i Allmänt,

Tjoho i stugorna, idag så är det fredag och rätt många gör sin sista arbetsdag innan semestern. Själv har jag ju oxå skaffat mig semester så här är lyckan ända upp i taket. Gårdagen var underbar och jag jobbade snabbt bort det som var viktigt och sen var det hopp och lek. Jag lyssnade mest hela dagen på ljudbok. har hittat en ny författare som jag gillar stenskarpt och nu är jag på den tredje boken. Författaren är dansk och heter Jussi Adler Olsen och skriver om ett gäng på Q sektionen som löser gamla ouppklarade mordfall. Rolig och spännande med många intressanta personer som både är schizofrena, totalförlamade och möjligtvis spioner......
Danskarna gör ju bra serier och att börja kolla igenom deras deckarförfattare kan ju hålla mig sysselsatt ett tag.
 
Var en sväng ut och shoppade oxå var och köpte en mörkläggningsgardin till dörren!!! Uppe i stugan så har dörren ett fönster som släpper in mycket ljus nu på sommaren och det kommer att bli finfint med denna....på extrapris dessutom.
Kul med en som inte är svart, tyckte jag. Sen blev det utomhusfärg typ skitfärg hahaaah. Tapeter, gardiner, matta och gardinstänger. Jag längtar efter att få börja måla och tapetsera trots att inte det är byggt klart. Men om jag börjar där det är klart hahahaha.....otålig? svar: JAAAAA
Sen kom ju Lenni hit igår och herreminje så spännande han tycker det mesta är. Han går ut på altanen och det är så spännade att han nästan skakar. Han är väldigt intresserad av våran Kisse som i sin tur tycker han är märklig och stundtals irriterande. Han låter mest hela tiden, typ ngt snarkljud och vill ha igång något och våran kisse blir så irriterad ibland att han bara fräser och morrar. Han gillar ju att sova och vila och ngr sådan planer finns inte hos Lenni utan han vill ngt annat och ibland går han fram och biter till lite i benen eller i kisses rumpa....inte populärt. Antar att han snart får sig en lavett över skallen av storkisse som har en ängels tålamod. Jag skall strax fara och fixa naglarna en sk halvfix. Då det inte är så länge sedan jag gjorde dem så behövs det liksom bara fyllas på och dekoreras och det brukar gå ganska fort. Sen blir det jobb till stängning, så idag blir det en lite längre dag ,men jag har ju varit ledig så det är inga problem. De har gjort höstorder och jag kikade igenom och den var i det närmaste perfekt hahaahah
Nu rackarns bet Lenni kisse hårt i stjärten och nu låter gammkisse som en gammal krokodil. Den lille rackaren är verkligen bråksjuk hahahahah eller egentligen väldigt imponerad och vet liksom inte hur han skall få igång våran gammkisse.
 
Såhär gör sig Lenni bäst verkar våran kisse tycka. Ja de är sötnosar.
Nu skall jag klä på mig färdigt och sätta lite svart på fransarna och kanske t om kamma till mig hahahaah. Inte varje dag det händer, då mitt hår nästan inte rörs av annat än blåst hahaahhah. Det blir inte ens rufsigt hahaha. 
Kramisar på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela