myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2015-06-04 07:46:04 i Allmänt,

Nu kommer ett skämt av dålig kvalité: Här lyser solen med sin frånvaro......
Men känner mig ändå på ett väldigt gott humör. Satt just och läste en ny blogg för mig och så så vackra bilder. Hoppas att jag på min resa söderöver kan ta lite fina bilder som jag kan visa upp här i bloggen och göra en form av dagbok.
Men det är inte bara jag som är en usel fotograf utan det måste vara ngn inställning på kameran oxå. Det blir alltid lite suddigt och konstigt. Skall be ngn kika på inställningarna, för så skakig kan jag väl inte vara.....
Nu på min resa söderöver så skall jag verkligen studera min spaning eller kanske fördom hur olika gårdar ser ut i södra respektive norra delarna av sverige. Häruppe upplever jag att de flesta röjer bort i sina tomter och tar bort buskar och träd och vill ha en mer öppen gård. I södra delarna är det lite mer tvärtom, där är ofta det väldigt lummiga tomter med mycket träd och buskar.....hmmm min spaning är att här vill vi kunna se lite ut över nejderna, som oftast spärras av....skog.
I vissa delar av sverige är det så platt att där ligger gårdarna som små oaser av grönska.
Sen så tjafsar jag alltid med min make om att i södra sverige är det mest svartvita kor, så nu en gång för alltid skall vi kolla vem som har rätt eller fel.....
Kan verkligen säga att vi bor i ett vackert land och att vi älskar att åka bil genom landet och bara glo ut genom rutan och lyssna på ngn spännade bok. Vi har laddat med olika sorters deckare, men startar med Michael Conelly, som bl a skriver om den hårdföra polisen Harry Borsch. en karaktär som påminner om vår svenke deckarpolis Wallander men är betydligt mer cynisk och hårdkokt.
Men nu mina vänner skall jag visa en fantastisk sak som stod att läsa på facebook igår och som jag älskade och verkligen försöker att leva efter.
 
 
 
Sluta oroa er för rynkor, åderbråck och andra jävligheter. Livet ska inte vara en resa mot graven med målet att anlända  säkert i en attraktiv och välbevarad kropp, utan snarare en sladdning in från sidan med choklad i ena handen och ett glas vin i den andra och med en kropp som blivit.... ordenligt välandvänd för att inte säga...fullständigt utsliten samtidigt som man skriker: WOHOOO...vilken jäkla åktur....
 

Visst var de stroferna underbar och förlåtande mot oss själva? Jag älskade det och den här bilden med
Idag så stänger jag och åker inte in förrän vid lunchtid. Trots att regnade skvalade stundtals så hade vi en bra besöksiffra igår och jag kan egentligen inte låta bli att tycka att det är helt okey att det inte är superväder emellanåt. Igår så blev det klart med sommarvikarien och det känns bra. Är lite osäker om jag skall ta in ngn fler och försöka ha lite mer ledigt,,,,,äsch vi får väl se...
Nu skall jag ta tag i dagen ordenligt och inte bara sitta här utan vattna lite blommor och stöka runt lite. Skulle kanske packa lite...fast det hinner jag imorgon. Kanske börjar med en kopp kaffe...som vanligt.

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2015-06-04 14:30:43

Ta ordentligt med ledigt nu i sommar! Det är väldigt välförtjänt och säkerligen välbehövligt! ❤️

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2015-06-04 22:03:41

Svar: Du lyckades att lämna en kommentar! TACK!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela