myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Inlägg nr 2...och inte fullt så gnällig

Publicerad 2015-06-03 10:23:12 i Allmänt,

Ja nu när jag just är hemkommen från nagelfix, så är jag på lite bättre humör och inte fullt så gnölig som i morse. Idag så blev det lite olika sorters färg med glitter. Kände att det var nog dags för lite färg och tokerier. Är väldigt nöjd och det är skönt att få slappna av och bara få bli ompysslad.
Stänger idag så jag har inte riktigt än tänkt ge mig iväg till jobbet. Tror att jag bara skall slappa och läsa lite och ha det lite skönt. Det verkar som om det kan bli lite ljusare ute och den gråa väderhinnan löser upp. Såg t om att solen gjorde ett försök att titta fram i trettio sekunder i alla fall. Måste dock erkänna att jag har vinterjacka fortfarande och halsduk och vantar. Det var jag glad över igår då vi for iväg till ena prinsens fotbollsträning. De flesta andra familjer hade tunna jackor eller overoller och var stelfrusna efter en timme. Men man har väl varit på vårträningar förr i sitt liv.....och det är attans svårt att bli varm igen efter man varit ute i och frusit.
jag däremot for hem och åt lite jordgubbar och glass hahahaha. Sen såg vi ngr avsnitt av Orphan Black innan det var dags att gå och knyta upp svansen.
Tänk att vi nu är i Juni och grönskan och värmen ligger framför oss. Eller vi har ju egentligen redan grönskan, men värmen nja inte så mycket men allt utan snö är okey.
Själv antar jag att det bästa för affären är dåligt väder men för barnbarnens skull önskar jag vackra dagar. Eller varför inte mixat som jag minns att det var en hel julimånad för några år sedan. Då var det dåligt och smuruggigt och regnigt på förmiddagarna och strålande väder på eftermiddagarna och kvällarna.
 
Får se om midsommaren blir lika kall som fjolåret,,,hurv och frys. Blir inte samma stämning med täckjacka och tjocksockar haahaha.
Min tomatplanta lever fortfarande trots att den nu bott två dygn hos mig, yippie. Tråkigt nog så kan den lilla stackaren inte vara ute då det blåser och är för kallt. Kisse blänger lite surt på mig precis som om det vore mitt fel att det är ruggigt ute och han inte tycker att det känns värt att gå ut en stund.
 
I morse så var det otäckt nära att jag skulle köra på en liten harunge, som kom tokspringandes. Såg att det kom ngt litet och tänkte vad i hela friden är det som är så lite och springer så fort?? Så jag bromsade och den lille krabaten klarade sig. Klarade sig gjorde nog inte den lilla älgkalven som bev jagad av en björn...såg ni umebor i tidningen och på FB , den arma älgkon med ganska nyfödd kalv som blev jagad av björnen alldeles utanför stan? Huvvaligen vad hemskt och jag får lite ont i magen av att bara tänka mig resten. Som sagt,,,jag gillar att betrakta naturen från bilen haahaha. Vet inte om det är bra eller dåligt att vi har björn och varg så inpå oss att vi riskerar att träffa på dem på gåbanorna. Minns att jag bara vägrade gå utanför bostadområdet på den tiden vi hade vovven och björn var och lufsade på nere vid fotbollsplanen.
Men harar och sådana söta små djur är helt okey
Djur som har den storleken att jag kan brotta ner dem om så krävs, är helt okey för mig. Sen bör de inte ha fler ben än fyra....eller slingra sig fram. Jag är inte så tuff när det kommer till naturen, och kanske jag bör hålla mig till 4h gården och stadsparken ??????
Nåja nu slutar jag surra för denna gång och önskar er en härlig dag och en mysig kväll.
 

Kommentarer

Postat av: Junitjej

Publicerad 2015-06-03 11:05:42

Kanonfina naglar!

Svar: Åh vilken mysig blogg du har :)
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela