myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Bil och bostad

Publicerad 2015-03-04 07:21:11 i Allmänt,

Det är så praktiskt, för man vet att det är onsdag när tidningen Bil och bostad ligger i brevlådan. Bläddrar alltid igenom och läser krönikor och tittar på alla objekt till försäljning. Tjusiga lägenheter och hus som jag gillar. Men jag känner inte för att flytta ngt mer,trivs jättebra här i Röbäck och hur jag gärna än vill ha ett rum för mina dockskåp så.......vill jag inte flytta. 
Har fått en bild från ett vaktbolag på en kvinna som är skäligen misstänkt för snatteri, men de har aldrig lyckats ta henne. Känner igen henne och nu rackarns skall jag hålla upp ögonen nästa gång hon kommer. De flesta som vi misstänker för tjuveri är kvinnor i medelålder och inte yngre som de flesta tror. 
Såg på tv igår ett program som jag egentligen inte skall se....SOS djur. OjOj så hemskt att se djur som har ont eller på annat sätt lider. Igår så var det en hund som blivit skjuten med hagelgevär och de fick plocka bort kulor i bl.a. ansiktet. Hade jag haft den som sköt framför mig då så hade jag gjort mig olycklig på den uslingen. Kan inte ta in att det finns så många otäckingar, för alla kan väl inte vara psykopater???
Betalade en massa räkningar igår och gjorde lite annat sådant som har med jobbet att göra.
Har kvar lite till sådant att sysselsätta mig med nu ikväll, men sen tänker jag inte se åt det förrän möjligtvis på söndag.
Vi får storfrämmande nu i helgen....Viggo kommer och fastän vi skall jobba på lördag så hinner vi nog umgås och surra. Skall höra vad han önskar att äta och göra. Kanske badet ute i Holmsund??? Eller lunch på stan? Skulle tro att han väljer bad då han är som ett vattendjur precis som sin mor...åtminstone som barn. Skall konferera med min sammanboende och höra om fler förslag.
Känns som om det inte kunde bli bättre än att få lite tid med lillprinsen.
Försökte ta en bild på kisse...var inte så lätt. Det är lite fördröjning på ipadkameran och då hinner hann röra på sig....så då blir korten så här...

Men tills slut....

Här är min bebis...mitt håriga gullegull. Eller vi har ju klippt han så han har inte så mycket päls nu. Det bli så hemska tovor annars, trots kamning. Kan inte riktigt fatta hur han lyckas få tovor?? Han rör sig högst ogärna och ligger inte och gnuggar sig precis. Läste om en kisse som blev trettio år?!! Och det hoppas jag att min bebis blir oxå. Kommer inte att bli lätt när den här filuren kommer att vandra på himmelns gröna ängar.
Men nu skall jag dra av mig morgonrocken och klä mig lite mer passande för jobbet. Bädda och kanske hinner jag med en kopp kaffe till om jag är snabb.
Ha det och se tiden an....snart är det mygg i luften och gräsklipparsmatter.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela