myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu börjar vi om igen..

Publicerad 2015-03-24 07:02:48 i Allmänt,

Skrev ett långt inlägg om varför jag inte skulle passa som projektledare????Men allt bara försvann...
Nåja en kort version...jag hade nog inbillat mig att det var ett yrke som skulle passa mig. Men nej absolut inte, det är jättejobbigt och frustrerande. Jag sitter som spindeln i ett nät som inte sitter fast någonstans, upplever jag det som. Kanske därför att i jobbet som projekledare skall man ha tillit, och inget kontrollbehov och en tro på att andra klarar av jobbet. Va??? säger jag, kanske det skulle underlätta om jag träffat alla inblandade och vi kunde delge information eller att hela tjottaballongen till människor talade svenska, inte var hantverkare eller inte var egna företag som vill tjäna pengar på mig och mitt företag.
Ett exempel....skyltmannen ringer och säger att de inte får bort sidoskyltarna då de sitter fastskruvade och vill att hantverkarna skall riva ner skylten och skruva bort dem....skulle bli billigare för mig säger han....nåja ringer byggledaren som säger att det skall han säga åt "pojkarna". Dan därpå så ringer skyltmannen...hmmm skyltarna står här redan,,,tydligen är det ngn här som fått bort dem och jag såg dem inte....ringa tillbaka till byggledaren och säga...sorry ni behöver inte. Slöseri med resurser och tid för mig att jag alla inblandade....Sen sitter folk i norge och planerar och grejar, vilket är tacksamt. Men de planerar in sådant som jag inte vill ha och vi får börja om....
Jag med mit kontrollbehov blir galen.....sliter mitt hår och klöser mig blodig,,,,ja i fantasin alltså. Nu skall jag snart blanda ihop bredbandsföretaget, elektrikern och telia....å bäva månde gudarna.....då det fortfarande är golvslipning i lokalen och hur vi skall fixa det utan att alla blir gana.
Nåja mina planer för gårdagen gick som vanligt i stöpet.....jag måste definitivt ge tusan i att ha planer för mina dagar. Hade tänkt öppna och sluta vid lunch för att bege mig till äldsta sonen och piffa till lägenheten inför värdering från olika mäklare. Sen ringa och fixa en del grunks och påbörja lönerna. Se över det sista gällande kontrolluppgifter till skatteverket osv...men.....så blev det personal sjuk och allt sket sig.
Efter avslutat jobb så blev det järnet hem fixa mat...som blev jättegod. Sen så kastade jag mig in i bilen och upp och fixade lägenheten ochsen hem pustade ut och godnatt. Steg upp lite tidigare idag så nu har jag fixat lönerna så ikväll kan jag putta iväg dem. Men ikväll så skall det bli en soffkväll om jag så skall binda fast mig själv i soffplymåerna.
Receptet på goda maten såg jag på ngt matprogram nu i helgen:
Ugn 180 grader
lax
Mixa i en apparat;
vitlök, chilipulver
fetaost, creme fraiche
soltorkade tomater, persilja
bre ut allt över laxen
och swoosh ini ugnen...jättegott.
Sen var det bilden....
Hittade ingen bra bild på maten...så då blev det bara en...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela