myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag 3/3

Publicerad 2015-03-03 07:11:36 i Allmänt,

Igår fyllde en av våra vänner år. Hipp hipp hurra för Dig H.....
Mars lär vara en av de månader som flest fyller år och den femtonde lär vara en peak.
Jobbet igår gick hur bra somhelst och det kändes bra att återgå till ordningen. Idag kommer det varor, men ingen jätteleverans. Påsken kommer allt närmare och vi laddar med pyssel i butiken. 
Men vad som är allra bäst just nu är att jag skrev på papper igår som avslutar min hyrestid. Egentligen hade jag hyra tills sista oktober vilket skulle inneburit fem månaders dubbelhyra!!!!
Så där sparade jag närmare 300000 i ett nafs i hyra och larm. Så skönt och välbehövligt.
Nu väntar jag med spänning hur mycket det blir i reparationskostnaderna dvs att återställa lokalen. Har budgeterat 20 000:- så nu håller jag tummarna att det håller.
Inredning till nya butiken är beställd och vi skall börja kolla över garn,tyg och band.
Det finns nu ingen i stan som säljer broderi och småpärlor för sådant. Det är ju ingen superefterfrågan men vore roligt att ha då jag själv saknar sådant hahahhaa Nu när jag broderar med pärlor får jag använda fel storlek och det är inte roligt. Jag sydde dit lite pärlor i mitt broderi igår
Här är ett exempel på hur stort det blir .....
Blir alldeles för klumpigt...
Men det är bara att tugga i sig om jag inte börjar sälja det själv hahaah
Ikväll så måste jag fixa lite fakturor och kolla igenom lite post.
Kanske vore på sin plats att fara och fixa lite kattmat och föda till oss tvåbenta oxå.
Lite bloggläsande skulle oxå varit trevligt. Har nu lagt till Ulf Lundell till min blogglista, ganska emotionell filur som pendlar mellan avgrund och himmelsk lycka i en och samma mening. Vill flytta från detta skitland som han säger sig avsky...men beslutar sig för att stanna för att han ser en sådan vacker räv ?!!!
Knepig intill genial med mycken inre vånda. Nu skall jag bädda och stöka bort lite innan jag går till bussen.
Nu hoppas vi att det blir en bra dag och att solen kanske kan titta fram en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela