myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tulpaner, romantik och spänning

Publicerad 2015-03-26 07:34:05 i Allmänt,

Jisses amalia så trött jag var igår efter jobbet...Vi är ju kort om folk och när jag står i kassan så försöker jag vara 100% glad och positiv hela tiden. Det kan jag tala om för er alla är ganska jobbigt hahaha. Samtidigt som jag försökte vara till hundra procent närvarande så, försökte jag gå igenom ordrar som Panduro skrivit åt oss,,,vilken är en hel del....Har jobbat intensivt med det i två dagar och kommit lite mer ä halvvägs....då ringer jag och säger att de får inte börja packa förrän de fått ok och jag kunnat radera det som jag inte vill ha in i butiken. Då klämmer de ur sig att de kommer att skicka en sammanställning och ett sk planogram på allt och då är det lättare....jomen tjena...om jag vetat det...
 
Ett planogram är en bild över hur saker bör hänga och placeras i den nya inredningen. Då varje vara har som ett litet markerat "fack" med artikelnummer, som då är lätt att stryka och istället placera ngt annat i. Hade huvudvärk över all stress, men den lättade ganska fort när lillan kom in i butiken. Vi hade ju hämtat henne på dagis och sen kom de till jobbet och vi gick över på lekia och köpte ett nytt pussel. fast hon hade nog kunnat köpa upp hela butiken. Tror hon lätt kunnat stanna i flera timmar med alla leksaker. Efter jobbet for vi hem och jag fick lite käk och sen kom två av sönerna över. Milou var hos oss ganska länge tills vi for hem till henne och jag nattade henne, glömde dock bort tandborstningen kom jag på när jag körde in bilen i garaget. Modern till det lilla livet låg hemma i influensa och mådde skit.....hon sa att det var första kvällen utan Milou och hon varit hemma själv, sen hon anlände till världen. Men det behövde hon verkligen och även i ikväll.
 
En ville bli klippt och den andra var nervös inför budgivning på huset idag på förmiddagen. Åh jag hoppas så mycket att det går vägen. Vi har bestämt att julen firas ute i Kroksjö hahahaahha. Så nu är det spännande värre och tur nog är det bara två stycken andra budgivare så det blir bara tre som kommer att "kämpa". Samtidigt måste man ju tänka på att inte överbjuda....tufft dilemma när man vill ha ngt.
Måste få visa vilken vacker färg på tulpanerna jag har....
Nästan lite aprikosa på ngt vis...jag älskar tulpaner och ljudet av dem...för de liksom frasar lite grann.
Nu har jag nästan i ett års tid haft levande blommor i en vas i rummet och jag måste säga att det gör mycket för min trivsel. I somras så ställde jag fram en låtsasblomma bara för att vi var borta så mycket, men det var inte lika bra. Måste erkänna att jag inte sett ngn större skillnad på billiga respektive dyrare tulpaner...inte om man ser på prisskillnaden  alla fall. På vissa butiker kan man köpa för 39:- och på andra 79:-, och en dags färskhet motsvarar inte skilnaden tycker jag i alla fall.
 
När det gäller romantiken så får jag aldrig veta....drömde att jag satt på en buss tillsammans med vänner och bekanta, och vi var på väg till ngt ställe vi aldrig varit på,,,,,då får jag ett meddelande på telefonen från en gemensam vän till oss vid namn som börjar på K han skriver så här om sin fru M: -Jag vill bara säga att jag och min älskade underbara fru......åsså vaknade jag....
Men visst måste ni väl hålla med om att början var väldigt fin, men skit oxå....vad var det han ville säga....vet att de tagit hand om en voffsing på prov...ville de nu berätta att det gått bra och hon skulle få bli permanent familjemedlem???? nja inte med den början.....nu får jag aldrig veta....men romantiskt kändes det. Kommer att fundera på det där hela dagen hahahaha
Vill dessutom visa er en bild på lite jobb som väntar.....
Lite papper att ta hand om ......Tar inte många dagar innan det ser ut så här....Nu är det i och försig mycket post som man bara kan titta på och slänga, men ändå....Tur jag "uppfann" strykbrädan....går så lätt att sortera om man lägger upp det i högar på den och sen betar av hög för hög. Tänkte ta tag i det litegrann ikväll efter jobbet. Men jag har en liten djävul på axeln som säger skit i det....med mycket hög röst hahaahaah Tror jag lyssnar på den lille satan....och gör ngt annat istället dvs inte ett skvatt. Ikväll stänger jag oxå och jag hoppas på staoilmiddag hahahaah. Usch för hur vi äter på veckorna.....På helgen äter vi oftast gott och vällagat och på veckorna lite mer småblandat utifrån vad som står på schemat. Men det är inte vare sig mättande eller att det finns ngt till lunchlåda då. Så mina luncher är oftast ett bröd utan smör och pålägg (10:- på pressbyrån) och en drickyoghurt. Dessutom så äter jag bara frukost på helgerna......så när man slutar för dagen så är man oftast vrålhungrig och vill det skall gå snabbt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela