myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Brand och kvinnor och ramar

Publicerad 2015-05-17 08:54:49 i Allmänt,

Ja det var en rubrik som inte ngt har med varann att göra. Jobbet var supersegt igår, inte för att det var lite folk men hade inget att göra. Oftast är det ngt man kan passa på att göra, men det var som gjort allt. Idag hoppas jag hittar på ngt, har ngr kartonger kvar som skulle gluttas i och eventuellt köras ner i källaren. 
Efter jobber åt vi en underbar middag och sen grejade jag lite med kristallkronan och tog fram för att fixa ramar till dockskåpet.....men det är så galet svårt så jag fick kalla in kavalleriet.  Målade sedan lite och limmade så det stod härliga till. Har "bara" ca 20 tavlor kvar att göra.....
 
I morse när jag vaknade och kollade in nyheterna, kunde jag konstatera att huset som var närmast där jag växte upp stod i brand och var nu helt övertänt. Så ledsamt att ett sådant fint gammalt hus nu är borta och jag antar att det kommer att bli ett modernt bedrövligt skithus där nu. Visserligen var det lite skruttigt och det var inte renoverat och tydligen bodde det ett kollektiv där nu. Men när jag var liten så var det i alla fall fint. 
Tycker det är så trist med moderna hus och en av de fulaste byggnaderna i världen står vid älven...Väven vår stad stolthet med bibliotek och museum och gud vet allt..
Jisse så fult det är, ser ut som en strandad finlandsfärja. Hittade en bild som faktiskt ser bättre ut än verkligheten,
Passar inte in överhuvudtaget i mina ögon och ser bara för taskigt ut. Då kommer vi osökt in på det andra ämnet...
Pratade igår med en arbetskamrat om vilken sorts kvinnor vi skulle attraheras av om vi vore män? Ja jag tror jag vet, jag tycker om kvinnor som är vackra och sensuella på ett naturligt vis och som inte är "medvetna" om det om ni förstår hur jag menar? Kvinnor som utstrålar kvinnlighet,styrka och lugn på samma gång och en sådan typ av kvinna är Maud Adams. Finns säkert många fler men den första jag kom på.
Skulle vara urkul att prova vara en man för en dag och känna hur det känns. men samtidigt vara medveten om skillnaderna. I vissa fall så verkar det så himlarns enkelt att vara man. De gör en och en sak och kan bara bortse och inte ens se om man hängt om tavlorna. Märkligt....och de liksom trallar bara omkring ibland. Naturligtvis så generaliserar jag kraftigt nu, men ärligt talat så tycker jag om att vara kvinna och skulle aldrig i livet vilja byta. Dessutom kanske det skulle innebära att leva med en toka som jag haahahha
 
Take care out there...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela