myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En sådan helg

Publicerad 2015-05-11 07:11:31 i Allmänt,

Har haft en skön helg och längtar redan till nästa lediga helg hahahaah
Vi stannade i Bjurholm och köpte pizza och när vi kom fram så smaskade vi i oss lite mat, medans vi lyssnade och såg på kisse. Han jamade och strök sig och for runt i små skutt, alldeles överlycklig över att få vara uppe i stugan. Han har verkligen njutit av varenda stund och det var verkligen härligt att se hur han piggnade till.
orkade inte äta upp mer än drygt en fjärdedel av pizzan så den andra biten blev lunch åt oss bägge på lördagen.
Jag har broderade och tittade på tv mest hela lördagen och det har var så skönt. Tog en lite tupplur och var och drack kaffe hos stuggrannar. På söndagen for vi hem tidigt och jag städade och fejade och för sedan och hälsade på pappsen och GunInger. Sen en snabb vända på Maxi och hem där jag drog fram en massa papper och betalade räkningar och bokförde. Hade sådan energi när vi kom hem och jag slapp laga middag hahahaah. Men gillar sådana här söndagar och känslan av att komma hem och det doftar nystädat.
Idag så har jag lite av varje att göra innan det bär iväg till jobbet. Skall ringa banken och avsluta kontot  Swedbank yippie så skönt att slippa den banken. Ingen känsla för kundservice överhuvudtaget har min bankkontakt haft. Sen så är det ngt tjafts med kassan som måste ringas om och sen går det inte att bokföra löner i mitt löneprogram och då kan jag inte dra fram uppgifter till momsen. Så till supporten skall det ringas och sen ett samtal till Umeå energi.
Hoppas att jag sen kan färdigställa momsen så det är bara att lämna in.
Senare i veckan närmare bestämt till Kristi himmelsfärdsdag, kommer det trädfällare hit till området och det skall fällas allt som allt tjugo träd. Vi måste ta bort de tallar som står närmast husen då det far barr i mängder i stuprännorna och det är en stor kostnad av att rensa dem. Jag som gillar träd jublar väl icke....men inser att det behövs och det var trots allt min ide.....
 
Även uppe i stugan skall det fällas träd i sommar. En del enormt stora tallar lutar och de är inga småstickor direkt. Vet inte varför jag tycker det känns sorgligt att fälla dem. Men när man tänker på hur länge de stått där och nu tjoff...så är de borta.
Sa jag att jag gillade träd? hahahahaah
Idag blir det klippning tror jag om jag kan få lite ledigt eller flytta bak min tid hos frissan. Hade ju inget schema när vi bokade tiden och vet inte ännu vilka som jobbar i eftermiddag och om jag kan smita iväg ett tag. Men skall även ringa och höra om jag kan komma tidigare.
Nåja det löser sig sa gubben när han sket i vasken.......
 
Nu skall jag bädda och dricka kaffe och göra mig i ordning tills ringandet kan börja.
Ha en skön dag .)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela