myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredagstjatter

Publicerad 2015-05-22 09:52:25 i Allmänt,

Åh vilken dag! åh vilken fantastisk dag. En av anledningarna är solen som lyser så fint och en annan är att jag i princip är ledig hela dagen. Har gjort lite morgonjobb ed revisorn och hoppas att hon håller sig nöjd resten av dagen hahahaah. Hon är lika morgonpigg som jag så vi började redan kvart i sju, och skicka papper vi mail och scanning.
Sen så har jag målat och donat och kan nästan säga...ja nästan säga att barnrummet är klart. Lite mer leksaker, en docka och två tavlor till så...tada...
En liten kul detalj är att i skåpet på hyllan så står det ett litet akvarium med en sköldpadda. Svårt att se på kortet men gulligt är det. Skulle bara ha lärt mig att göra blommor i kruka...åh så svårt om man vill det ska bli fina blommor. Nu köper jag allt och det vore kul att kunna göra själv. Finns att beställa små stansar som är tre mm som man kan stansa ut och göra. Men de måste beställas from over there...och jag kommer mig aldrig för att göra det.
För övrigt så längtar jag lite efter midsommar?!! ja för då är det troligen fest på schemat med goda vänner. I år så tänkte jag ge tusan i bären.....
Anledningen till det är höggradig berusning.....förra året så fick vi en god välkomstbål med massa bär. Jag tänkte att jag inte skulle dricka så mycket då det antagligen skulle bli snaps till maten. Så jag käkade bären i bålen som det vore smågodis, det var jättegott. Tills ngn sa: man får vara försiktig med bären för de suger åt sig all alkohol?????? Japp...det var den midsommaren...zzzzzzzz ....snark
Så i år har jag för avsikt att undvika bären och sippa lite bara hihihihi
 
Idag skall jag iväg och köpa gödningsmedel till buskarna härute på gården och fara och handla på min favvo icabutik här i staden. Den ligger så fel för hur jag bor och vi är där väldigt sällan. Men jag gillar den på ngt vis, lite bättre än andra, varför? Har egentligen inte susning.
Äsch nu blev det ett avbrott med revisorn igen,,,ngt om räntefakturor och verifikatnummer...lika tråkigt som det hörs.
Men snabbt avklarat och nu står valet mellan att ta en dusch eller dammsuga och torka golven??? Tror jag tar det senare först , så jag sen kan tvätta av mig dyngan.
Apropå dynga...vi bor ju inte så långt från bönder och åkrar och periodvis denna vecka har det doftat kobajs ngt så infernaliskt. De gödslar för fullt och det enda som är positivt är just den glädjen att ha möjlighet att få känna doften. För det kan man inte känna om man bor i centrala staden eller i så många andra bostadsområden, så det känns faktiskt rätt bra.
Sen skall inköpslista göras, skall göra "köttfärs runt burk" till middag idag. Kortfattat så formar man köttfärs runt en ölburk, hålet som då blir fyller man med massa smaskens och lindar bacon runt och sen på grillen eller i ugnen. Hmmm skall bli intressant att få smaka om det blir gott.
ha en fortsatt toppendag :)

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2015-05-24 13:26:22

Otroligt fint!!! Vad du är duktig!! Vilket hantverk, vilka detaljer! Det skulle jag och mina snubbelfingrar aldrig klara. Inte mitt tålamod heller.....😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela