myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ändrade planer...

Publicerad 2015-11-21 08:20:15 i Allmänt,

Ja fort kan det svänga....men jag anade det, så jag får väl lite skylla mig själv. Just nu så känner jag mig som Ruskprick och Knorrhane, fast inte som de söta små filurer som var med i Salltkråkan! ngn som minns dem? utan precis som de namnen låter....Ruskprick och Knorrhane.
Igår så målade jag härhemma och ni som känner mig vet ju att jag brukar få hälften på mig själv. Jag har t om färg i håret och det är inte vattenbaserat!!!! Nåja det skulle väl vara okey om det inte var för det faktumet att vi är bortbjudna till en god vän på fest och kalas kl 4. Har verkligen sett framemot detta och nu blev personal sjuk så gissa vem som jobbar till fem???? och imorgon oxå? tjoho säger jag....not. I min fantasi så hade jag tagit det lugnt hela dagen och småpiffat härhemma och på mig själv och letat fram ngt lämpligt ur garderoben. Men igår när jag fick beskedet så blev jag bara så ställd att jag inte förberedde ett dugg. Så det får bli som det blir. Nu är det ju tur att jag skall umgås med vänner så jag känner ingen press av att ligga på topp, utan det var för min skull. Så mysigt att göra sig redo och smörja och kladda lite ibland. Det är ju dessutom en inflyttningsfest och har jag fixat presenten klart? nope......Så nu på morgonen har jag lyckats få bort all färg ur håret och sökt inslagningspapper.....kommer aldrig ihåg var jag stuvar bort det. Så nu är jag ren i alla fall och får helt enkelt packa ner lite ombyte och be maken komma in tidigare så jag hinner byta om innan vi stänger och sen far vi järnet. Det är nu frågan alltid kommer upp ...har jag ngr hela strumpbyxor????Har inte en aning och jag skall strax smyga mig in till maken som snusar och sover och gräva runt i lådan och söka ett par. Utan att tända lampan och väcka honom skall jag ta fram kläder.....jo tjena. Kommer nog inte att funka hhahaahaha. Tur att han kan somna om och jag hasa mig till bussen i snöhelvetet....jag hatar snö och i kombination med kallt och blåst så kan jag meddela er att vi har alla tre elementen ute idag. Men nu måste jag avrunda annars missar jag bussen oxå....blä Tur att mina vänner kan muntra upp mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela