myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vette fasen

Publicerad 2015-11-03 08:21:32 i Allmänt,

Rubriken kommer utav att jag inte har en aning om vad jag skall blogga om idag och inga bilder har jag heller?? Nåja det kommer nog en massa babbel ändå skulle jag tro precis som alla andra dagar. Höll på med städning och målning till halv sju igår och idag fortsätter korståget. tar mycket längre tid än vad jag trott. Men å andra sidan har jag ju en del annat att göra parallellt med mitt lilla hemprojekt. Hmmm fick kolla upp hur man stavar parallell, och det var fler l än jag trodde...... Idag skulle jag behövt fara in till jobbet och kolla på ngr papper men då blir jag väl fast där, Behöver kolla något till bökföringen, bra felstavning :)Lämna tillbaka lite felköp...igen Sen fortsätta härhemma samt fara och handla. Vi får väl se hur det blir med allt det där. Det skall bli en mild vinter säger alla förståsigpåare och det glädjer mig, men jag hoppas att det blir lite snö uppe i norr då jag har snöskotertokar i familjen. För min del går det bra med barmark hela vintern :) En del tycker det blir ljusare med snö och föredrar snöfallet. I helskotta säger jag det blir bara kallt och skitigt. Nu på lördag är det kalas för Milou som blir hela tre år och temat är frost. Jag har inhandlat mig en tjusig prinsesskrona och skall göra mig ett tjusigt halsband, för man vill ju vara lite fin när man skall på treårskalas. Nästa vecka far jag ner till Magnus i Uppsala ngr dagar och det skall bli så roligt.Den här veckan har han tentavecka, men nästa hade han ledigt ngr dagar för mig så då skall vi bara vara tillsammans. Laga lite god mat och ha det bra och shoppa lite grejer till julkalendrarna. Nu är det bra att jag bara har tre barnbarn annars hade jag väl blivit ruinerad hahaahah. Det blir Milous första kalender i år då jag tyckt att hon varit för liten de andra två åren. Dessutom har jag fått förbud på att köpa slajm. Tydligen blir det fläckar och fastnar överallt och det är inte populärt hos modern hahahah så det kommer inte att finnas i kalendern...jag lovar Sofia <3 Förr var det lättare med kalendrar då man bara kunde fixa lite godis, men jag försöker undvika det då godis inte är det bästaste, utan istället blir det en massa krafs som ligger på golvet efter ett tag. Det vore väl bäst om barnen vore jätteintresserad av pussel, då kunde man bara köpa ett sådant och slå in ngr bitar varje dag. Men...näää, de gillar slajm bättre skulle jag tro..... Skall försöka få tag i djurskyddet idag oxå. Vi har en insamlingsbössa på butiken för djurskyddet och nu har vi fått ngr tusen som vi skulle vilja lämna. Det känns så himla bra då djur ligger mig varmt om hjärtat, ja närmare än människor om jag skall vara ärlig. Små människor dvs barn är på delad plats med djuren men vuxna...vette fasen. Skulle dock aldrig kunna arbeta med barn eller djur då jag skulle ta med mig alla djuren hem och åka fast för kidnappning av alla barn som jag anser skulle ha det bättre med mig. Idag så skall jag ju åka iväg in mot staden och då hoppas jag att jag inte ser det jag inte vill se. De senaste veckorna har det varit en canadagås där...alldeles ensam, eftersom de andra har farit.....Han har bara stått där...och mitt hjärta blöder av oro vad var han när alla flög söderöver? hallå vad händer nu. I lördags så stod han blixtstilla och jag var orolig över att han frös och var hungrig. Maken sa att -Jamen vi tar hem honom och inreder förrådet som ett bo. Jaaaa sa jag....lugn nästan skrek han jag skojade...Jag tyckte inte det var kul utan tyckte det var en strålande ide. Men igår när jag körde förbi slätten så var han borta,,,,,hoppas att han flugit söderöver nu och hittar sina vänner. Men nu är klockan redan tjugo över åtta och jag har massor att göra, todelooo på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela