myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Idag är det ingen vanlig dag...

Publicerad 2015-10-09 08:50:04 i Allmänt,

Här i hängmattan ligger nämligen dagens födelsedagsbarn Viggo <3 som blir sju år!!!! kan ni fatta att prinsen nu är sju år. En underbar gosse som äger en stor bit av mitt hjärta. Är så tacksam över att få ha del i ditt liv och få följa dig på din stig, här i livet. Underbara Du <3 Min förkylning har inte försvunnit helt ännu, men jämförs vis så är jag i toppform. Det var längesedan jag blev så däckad av en sketen förkylning. Igår så blev jag uppvaktad av dottern och fick en underbart fin skål med trälock. Visste var jag skulle ha den men inte vad som skulle vara i. Men se det löste sig....värmeljus+ tändare. Vill för mysighetens skull gärna ha ett ljus tänt på bordet, men oftast är det utbrunnet. Tänker 99 gånger av 100...skall hämta sen...Men nu finns det där, mkt bekvämt om jag själv får säga det. Har varit hemma hela veckan och har inte pysslat ett skvatt, mest beroende på att orken att ens sträcka på mig har inte funnits där. Försöker därför tänka att oj så mycket opysslat jag har kvar, tjohoo. Men det som först ligger på priolistan är julkort och det känns faktiskt riktigt kul. Har inte riktigt bestämt mig för färger men det lutar åt pastell!!! Från november och fram till julafton så jobbar jag ju mer än hundra så, då kommer det inte hinnas med ngt annat alls. Gruvar mig lite faktiskt, om jag är ärlig då jag vet att det under ngr veckor blir långa dagar och stängningar varje dag. Men så spännande det skall bli att se om det blir mycket kunder. Men nu till något helt annat, har läst en väldigt knasig bok och jag blir inte klok på om den var bra eller bara helknasig. Samma författare som till "Hundraåringen" och precis lika tokig som titeln. Mördar Anders och hans vänner. Den var inte så rolig att jag satt och fnissade, men log gjorde jag flera gånger och jag kan nog säga att jag förstod dessa förunderligt vanliga människor och jag skulle absolut vilja veta mer och köpa en uppföljande bok.
Nu skall jag gå och koka mig en kopp te, då det lenar en sönderkraxad hals mer än vad kaffe gör. Idag så skall jag försöka mig på en storhandling och lite paketköp. Ha det så bra allihopa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela