myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Man lär sig något nytt varje dag

Publicerad 2015-10-10 07:35:17 i Allmänt,

Mascara- att ngt så simpelt kan vara så svårt att köpa. Det är massor med benämningar och texturer hit och dit och alldeles för mycket som en helt vanlig mascara kan göra att det blir allt för tekniskt för mig. Minns när man köpte kakmascara som räckte evigheter och som man spottade i och gnussa runt och sen applicerade. Skitenkelt. Min syster använde t om skokräm och satt sen och delade på fransarna med en nål. Det var under sjuttiotalet när det var poppis med enormt mycket svart på fransarna och de såg nästan tunga ut.
Nåja nu har jag fått tips från en som är "proffs", hon äger Hud.nu och jobbar med sådant här och hon sa att Dior säljer den perfekta mascaran för mig. Dessutom visade hon hur man inte skall göra och som jag alltid gjort. Jag har ju så kort näsrygg så glasögonen kommer så nära fransarna därför kan jag ju inte ha ngn mascara som förlänger. Bara det är svårt att hitta...nåja nu visar det sig att man inte skall dra mascaraborsten upp och ner i tuben, typ pumpa. Utan man skall vrida ner den!! Har alltid pumpat, men då för man ner luft i mascaran och den börjar torka. Borde jag ha fattat...ja hursomhelst så har jag införskaffat denna mascara och jäsickens om jag inte kan säga att jag äntligen hittat en mascara som funkar för mig. Ni har nog märkt hur intensivt det varit med norrsken den senaste vecka och det skall tydligen bero på kraftig solaktivitet??? har inte en aning hur det ena blir det andra så det skiter vi i och konstaterar att det är ganska fint.
Men ännu häftigare är det när det låter, men nu var det då alldeles tyst. De är nästan spöklikt och det liksom dansar över himmeln. Mindre roligt är det på morgnarna när det är frost på gräs och bilar...blääää vill inte. Sitter därför och tittar på bilder från turkiet där det var varmt och skönt och det var mysigt att sitta i linne ute på balkongen och titta på månen.
Äsch nu skall jag inte gnöla över det är ju ändå väldigt svårt att ändra. Jag har nu rest mig ur den värstaste förkylningen på länge och är mer glad över det, just nu. Ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela