myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag = Tjock tidning

Publicerad 2015-10-28 07:30:02 i Allmänt,

Medelåldern på att prenumenera på ortens tidning är hög, och jag är en av dem yngre kanske? Ja skitsamma men jag gillar känslan av att gå upp och koka kaffe och prassla med tidningen. Oftast är den bedrövligt tunn och ointressant men ändå kan jag inte säga upp den. Sen är det så fiffigt ordnat att man kan ofta räkna ut vilken dag det är på tidningens tjocklek. På måndagar så är den ofta ganska tunn, på onsdagarna tjock med extra reklam och med en extra från ortens mäklare och bilförsäljare. På torsdag medföljer en gratis tidning och sen inför helgen så ökar tidningens tjocklek och bilderna blir stora och fyllda med inspirerande grejer typ pyssel, matlagning osv. Så egentligen så är det bara stackars tisdag som inte har ngn egentlig identitet, stackars lilla tisdag. Det gick bara bra att jobba igår ,men som vanligt så är jag darrig som ett asplöv första timmen av ansträngningen av....ja jag har inte en aning. Men jag skyller på orken inte är på topp. Igår och på torsdag så har vi gratis pyssel på butiken för alla barn so vill skapa sin egen halloweenmask och stundtals så var det riktigt fullt vid bordet.Såg trevligt ut och även föräldrarna såg ut att ha det trevligt.
Såg nu hur stor månen var igår kväll? jag tyckte den var gigantisk och vacker. Känner ofta av fullmånen när jag skall sova men inte när den väl är full så att säga utan oftast natten innan eller ännu hellre två nätter innan. Otroligt märkligt tycker jag och dessutom ngt som blir tydligare ju äldre jag blir. Har en bekant från studietiden på folkhögskolan som är en fena på att ta kort på månen och igår så såg jag denna och den är så vacker. Han tar oftast ett kort varje fullmåne och det har blivit som en liten tradition på att invänta hans kort.
Ja nu har jag övertalat min andra hälft om att tokstäda även om han tyckte att det inte behövdes att vi tömde köket. Men jo det tycker jag och vi kommer att börja....det vet jag inte. Måste iväg och köpa rengöringsgrejer och mer borstar och sådant först. Sen jobbar vi ju och städningen kan ju inte göras när vi har vår skönhetssömn. Men bara beslutet och tanken har gjort mig betydligt piggare och jag kan känna förväntan som ett litet barn. Skitfånigt egentligen men så fräscht det kommer att bli.....i en vecka hahhaaha Nä nu skall jag ta en kopp kaffe till och bädda sängen och mäta soffan? ja jag funderar på om man kan ställa den i andra sidan av rummet....ja jag är helt knasig. Måste vara månen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela