myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag 11/10

Publicerad 2015-10-11 09:07:19 i Allmänt,

Frosten som ligger som en hinna på grannens tak glittrar i morgonens försiktiga solstrålar. Jag har sovit som en stock och det känns bra med en ledig dag till. På måndag blir det jobb och lite träffar med annonsförsäljare på två olika tidningar här i stan. Hade tänkt ha ngt jippo för barn under höstlovsveckan men har inte riktigt bestämt mig för vad än. Hmmmm.....imorgon bestäms annonsen, så jag får nog gnugga mina små tankeknölar. Men det lutar åt ngt Halloweengrejs Idag skall jag iväg och sätta sprätt på ett presentkort som jag fick av "halva högen barn" summan var enorm i mina ögon och jag har bestämt mig för att inte köpa ngt alls till hemmet eller till ngn annan utan bara till mig....kanske en jacka. Men nu måste jag visa tårtan som äldsta flickan i familjen gjorde till lillprinsens födelsedag. Hur fin som helst om ni frågar mig och man kan ju ana vilket lag som den lille gillar. Hon skulle lätt kunna ta på sig tårtbeställningar, tycker jag i alla fall.
Eller hur? Nåja igår så efter vi diskat bort efter maten så satte vi oss ner och körde maraton på Homeland och hann med sju avsnitt, innan ögonen rullade runt i skallen på mig. Jag vet inte riktigt vad det är med den serien,,,som intresserar mig då jag anser att huvudpersonen är fullständigt vidrig i sitt sätt. Självisk och störd på alla sätt och vis. Men som i många andra fall så gillar man de andra personerna i serien. Antar att vi tar de sista avsnitten ikväll innan Bron hahahha. En av de bra sakerna med hösten är alla bra serier som kommer en säsong till av, men det får mig att inse att jag tittar alldeles för mycket på tv. Kanske inte i evigheters timtal eftersom jag somnar tidigt men att jag tittar flera timmar varje dag. Det gör mig lite besviken på mig själv faktiskt. Om jag pysslar så sitter jag ju inte där men jag lovar att det är jättebökigt att dra fram en massa pyssel och hur skönt vore det inte att bara ha ett litet tillhåll som man kan stänga dörren om. Nåja inte lönt att gråta alltför mycket över ngt som är väldigt svårt att påverka. Men likväl är det svårt att låta bli. Mitt virkgarn är slut så jag måste iväg till butiken idag och ta hem lite till. Hörde att Perssons garn, här i staden ligger ute för försäljning och jag kan anta att det är svårt att få bärighet i den rörelsen. Men desto gladare är jag då jag kanske får sälja mer garn :) Imorgon förväntas jag få mitt broderi som jag beställde den 27/8 ??? nu har jag tre som inte är klara än och nu börjar jag med nr 4. Inte fiffigt alls men tråden är slut och det är ett mindre helsike att få tag i broderigarn i den här staden. Nåja jag bara producerar hejvilt och broderi är för övrigt inget som ngn annan än jag uppskattar då jag vet vilket jobb som ligger bakom. Men jag skulle verkligen rekommendera det för det är oerhört rogivande. Nu hade jag tänkt krypa in i duschen och tvaga mig och förhoppningsvis få till kalufsen som växt ngt så enormt och det känns bra att vi har klipptid imorgon. Hoppas att ni alla får en skön söndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela