myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag 8/10

Publicerad 2015-10-08 08:25:31 i Allmänt,

Huvvaligen så kallt det börjar bli på mornarna. Det värsta är att det är väl att betrakta som varmt när man vet att det kommer att bli jävligare och med snö som följd. Att jag inte är ngn vintermänniska torde stå utom allt tvivel vid det här laget, antar jag. Men jag gör som jag brukar och det brukar funka, jag liksom bara fäller ner mina osynliga skydd och bara tar sikte dit jag skall. Många gånger så har jag inte märkt om det snöat eller blåst utan bara stänger av skiten. Men sommartid så kan jag ägna mig åt att i timtals bara sitta och titta mig omkring och njuta av allt jag ser. Så nu när jag var i Turkiet så satt jag bara och insöp utsikt och värme och kände den svala brisen mot min hud. Att åka iväg själv till ngt annat varmt ställe skall jag definitivt göra fler gånger. Kära maken skulle gärna ha fått följt med men jag tror han skulle blivit galen efter två dagar på stranden. Har inget emot att aldrig lämna reservatet (all inclusive anläggningen) utan stanna innanför hotellet hela veckan. Men att bli sjuk var ingen hit, speciellt inte när jag blir så knäpp när jag får feber. Jag drömmer och ser syner och inbillar mig att jag helt enkelt bara kommer att försvinna och bi bortkastad eller bortglömd. Så knäppt att ni bara kan ana vilka tokerier jag får för mig. Men nu till ngt som bara kan förklaras som kärlek. Jag hade bemärkelsedag när jag var bortrest och det firade jag med cocacola. När jag pratade med maken i telefon så sa han att han köpt en present <3 åh jag älskar presenter av alla slag, Men jag hade aldrig i hela mitt liv trott att jag skulle få detta!!!! När jag föreslagit detta så har han mest bara tittat på mig och undrat om jag är tokig på riktigt. Men jag tror nog att han saknat mig för denna hängde i köket när jag kom hem....stor lycka <3<3<3
Så himla fin och i solens strålar blir det hundratals små regnbågsskimrande fläckar överallt. Är det inte kärlek så vet inte jag. På mitt förslag i går morse om att vi skulle flytta in fåtöljerna i köket och sitta och titta på kristallkronan, ja där gick gränsen. Igår så var jag så pass pigg så då torkade jag fönster och satte upp nya gardiner och det blev så fint. Jag skall nog avsluta detta surr för denna gång och gå och sätta mig nedanför min fina lampa och dricka en kopp kaffe i glitterljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela