myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En dag till...

Publicerad 2015-09-22 07:53:21 i Allmänt,

Ja nu räknar vi på den andra dagen i veckan och den första avlöpte väl. Igår så fick vi varor och en hel del julgrejer som vi nu håller på att sätta upp på hyllorna. Det lustiga är att vi är en vecka senare än vanligt!!!
Vi får frågor om julpapper redan i augusti, från de som gör egna kort och pyssel till julklappar. Jag har inte riktigt bestämt mig om mina julkort i år. Antingen röda eller blå.....eller kanske både och.
Var riktigt trött när jag kom hem och jag gjorde en tidig kväll men låg istället och lyssnade på ljudbok alldeles för länge.
Tittade igenom lite bilder och hittade bilder från ifjol när v hyrde hus nere i Uppsala och det såg så mysigt ut. Lite längre ner låg denna lilla stuga som också hyrdes ut och den ser så idyllisk ut.
Bilden är tagen tidigt på morgonen och det var fortfarande lite dimmigt över mälaren. Skulle gärna fara tillbaka och hyra där igen. Men en stor anledning till varför jag gillade det där stället var nog medelhavsvärmen vi hade.
Hittade även en bild med nästan hela familjen...
En trevlig vecka hade vi som kulminerade med att sonen gifte sig <3
Undra var vi far nästa år???
Idag blir det jobb och det är väl det ultimata situationen. Tänk så hemskt att inte ha ett jobb att gå till, utan sitta hemma och söka och söka arbete och bara få dörrar i ansiktet. Humöret blir påverkat och speciellt ungdomar tappar nog sugen fort.
Sen den skaran med människor som inte trivs med sitt jobb men aldrig tar tummen ur arslet och söker sig ngt annat. 
Nåja jag trivs då med livet och det är jag glad för. Men jag har då minsann slitit för det oxå och visst har jag haft tur i livet men det har oxå inneburit en hel del arbete.Men jag gillar att arbeta och har alltid gjort det även under de åren jag var hemmamamma.
Nu är jag mormor och en dag kanske farrmor hur coolt är inte det?? Vissa dagar jag vaknar så kanner jag mig som en mormorsmor i kroppen och tänker på min granne som är 94 år och styr snöskyfflen framför sin rullator och hon är minsann ett riktigt föredöme. har ingen hemtjänst trots att hon är krokigare än krokigast och det mesta hon företar sig tar tid men blir gjort. Respekt <3
Nu skall jag avsluta morgonens pladder och betala en traderavinst innan jag gör mig i ordning. Har vunnit ett litet köksbord med lite småsaker. Det var egentligen ett par små ljusstakar som skulle följa med som jag ville ha så resten fick jag på köpet så att säga hahhaah
Ha en bra dag :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela