myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 21/9

Publicerad 2015-09-21 07:50:40 i Allmänt,

Har sovit gott inatt och drömt en massa konstigheter. Ingen kan säga att inte jag föddes utan fantasi......älskar faktiskt att drömma då jag ibland känner det som om jag bara åker runt och upplever och vet på ngt sett att det är en dröm!!! svårt att förklara men undermedvetet kanske jag vet att det är fånigheter jag drömmer om.
Gårdgaens jobb gick bara finfint och jag var nog mest bara röksugen. Ja det är ett elände att vara rökare på många sett och efter ngr timmar så blir det pirrigt i kroppen. Så när maken kom tidigare så jag kunde gå ut och ta ett bloss blev jag glad. Han satte upp lite lampor ovanför disken oxå så nu väntar vi bara på inkopplingen som "familjeelektrikern" skulle fixa.
Idag har jag bilen så då slipper jag åka buss em efter jobbet. Tycker det är inga problem och nästan att föredra att åka in på morgon med buss. Men efter jobbet tycker jag det är bättre att få bli hämtad eller ha bil. Kanske för att det går mycket snabbare och man vill hem och påbörja middagen. Det skiljer bara en dryg halvtimme i tid men känns mycket mer på eftermiddagen.
Denna vecka jobbar jag hela dagar istället för en av mina kollegor som har tagit föräldraledigt. Sista arbetsveckan innan turkietresan är det oxå och nu har jag fått schemat och jäsickens i min låda vad mycket "fri tid" vi får denna gång :). Vi kör kvällspass men istället är vi lediga mellan 12-16!!! Så trevligt och ni kan ju tro att jag kommer att tillbringa min tid vid poolen.
Denna resa far jag själv men jag har kanske hittat en lirare som vill följa med. En ngt stel personlighet och jag vet inte namnet på mannen i fråga.
Men han verkar glad att se mig och det kommer man långt med hahahah
Denna man träffade jag på när vi var till Prag och näää föredrar min egen man om jag skall vara ärlig. Både mjukare och mer spirituell än denna karl.
Jag gillar inte att bli fotograferad men ibland så händer det att jag hamnar i bild och därför tänkte jag bjuda på en till bild. Den bilden är tagen när vi var i Prag och med en av de underbart vackra broarna som går över floden i bakgrunden. Den mest kända av den är Karlsbron (bakom mig)och man kan bara tacka guds försyn att den inte förstördes varken under första eller andra världskriget. Den var fullproppad med turister och konstnärer som ville sälja sina alster. De flesta statyer var svarta av föroreningar och så var oxå alla gamla hus men man kunde se att de nu höll på att restaurera både statyer och hus i staden. 
Nu måste jag samla ihop mig och gå och ta på mig lite kläder och påbörja färden ner mot staden. Idag är det måndag och då är det golvtorkning på schemat. Ha det bra alla mina vänner :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela