myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag

Publicerad 2016-04-01 09:27:59 i Allmänt,

Jamen godmorning every one, hoppas ni sovit gott och ni vaknade med alla grejer på samma plats som när ni somnade...låter som ngt ur Franz Kafkas böcker. Har ni läst ngn av hans böcker?...ja vad skall man säga? jag har läst två och jag måste verkligen säga att den mannen var djup...djupare än ett borrhål i atlantens botten. Vi hade på folkhögskolan som mål att läsa så många bokklassiker som möjligt och det är nog en av de klokaste saker jag gjort. Känns bra på ngt vis, men de flesta var helt knasiga.En av Kafkas böcker handlar just om en man som gick och la sig och vaknade upp som en skalbagge på rygg och tog sig ingenstans....märklig man. Nåja här har ni en annan märklig sak....måste vara svårt med en del skor och jag gillar möjligheten att stödja sig på tungan....
Idag var det tänkt att jag skulle vara ledig men vi fick sjukdom idag och i helgen så vips så jobbar man. Många tycker kanske det är lyxigt och lite slappt att vara ledig lite nu och då men man måste då tänka på att jag har jour hela tiden. Väldigt sällan jag kan helt planera och det blir som det är tänkt. Kanske därför som jag vill resa bort för att kunna slappna av. Jag hade ju lovat en bild på My:s ring och visst är den superfin?
Hade inte haft ngt emot den och den skulle göra sig så bra på mina korvfingrar hihihi Igår var Milou hos oss och vi for på Ikea och köpte lite mer glas och en sväng på både HM och Leksaksbutiken. Det var trevligt och hon gillar verkligen riktigt fina grejer läs rosa och glitter. Hon ville helst ha små balett/gympa dräkter med mycket tyll hahahah Har problem med blödande tandkött och inflammation och medföljande dålig andedräkt. Något som är vanligt när en storrökare fimpar. Hade ingen aning alls förrän jag såg att det var en "bieffekt" av att sluta röka. Det blir bättre med tiden och nu inväntar jag den ...tiden. Nu måste ni ju kolla in dessa lirares skyddsanordning...wow hade sjukskrivit mig denna dag hahahahah
Hade aldrig hänt att jag gjort de där...vilka galenpannor. Vad gjorde jag mer igår då?? Jo jag gjorde lite biff, köttbullar och köttfässås och det tog en evighet hahhhaah innan allt var bortdiskat och klart. Men det är skönt att ha lite färdigt i frysen. Sen städade jag och torkade ur kyl, skafferi och våra badrumsskåp??? Fick tre soppåsar av skräp...usch vilken sopbergsbyggare jag är. Ja mer då??jo jag har byggt med rörpärlor...ett lite projekt till butiken. Men hör ni nu måste jag iväg till jobbet Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela