myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jag undrar om det blir sol idag?

Publicerad 2016-04-22 08:22:08 i Allmänt,

Vi har haft det väldigt soligt denna vecka även om graderna har varit lite låga och det har blåst som attan. Jag har mest suttit framför datorn och jobbat och sorterat och grejat. Men jag har haft lite trevligt oxå :) Jag har sett hela första säsongen av Game of Thrones !!!! Jag har sorterat papper och pärmat, gjort fakturor och sådant medans jag gluttat. Enda sättet måste jag erkänna för att bli fast....gillar egentligen inte sådan där fantasifilmer, men nu har jag fastnat för karaktärerna och vill absolut se mer....
Men en av mina favvisar som spelades av Sean Bean blev halshuggen, så nu är min favvis en småväxt, för man får inte säga dvärg om man skall vara politiskt korrekt och jag försöker lära mig vara det...suck.
Att vänja mig vid att män och kvinnor inte är vad de är utan människor,,,,hm där sprack det på en gång om ni märker det.....Visst förstår jag tankarna på Hen och att man får ett barn och inte en pojke eller flicka. Men jag har inte vant mig än utan jag fastnar i känslan av att det skulle vara ngt fel med att vara en pojke eller flicka??? Att vara kvinna är fantastiskt och jag upplever det som om det förfulas om jag kallar mig människa och tar bort en del av min identitet. Ja säger då alla människaförespråkare, det är det som är grejen att ditt kön är inte din identitet utan du är människa...Wow så konstigt och jag köper inte det alls känslomässigt. Visst är det en fin tanke och allt det där men jag är inte där och kommer nog aldrig att köpa det helt. Om människor är frukt och man och kvinna är päron och äpplen så är de visserligen frukt men smakar och ser ut på olika sätt. De refereras till frukt och skall behandlas som frukt, men är likt förbannat äpplen och päron. Sen kan det aldrig vara av ondo att tillskansa sig nya kunskaper och att ändra på sig är sällan helt fel om det kommer ur ny kunskap eller erfarenhet. Jag har försökt att fostra mina barn så jämlikt jag kunnat och resten sköter de själva. Det viktigaste jag lärt dem är att de kan tänka själva och inte gapar efter sina föräldrar i allt. Vilket jag är väldigt stolt över. Men nu över till ngt jättejättekul. Har ju jobbat stenhårt denna vecka med bokslut och tänkte nu att vi behöver göra ngt trevligt tillsammans jag och min andra hälft. Dessutom fyller en av mina söner år i helgen och vad passar bättre än en liten Uppsalatripp då? hmmm återkommer senare...blev lite bokslutsjobb just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela