myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag 16/4

Publicerad 2016-04-16 08:36:06 i Allmänt,

Jaha idag är det lördag och jobb och trevligheter. I morse gjorde jag en grönare smoothie men min blev inte helgrön, utan mer hmmm lite kvalmig i färgen....kanske beroende på att jag hade lite yoghurt i?? Jag hade lite hallon, avakado, spenatblad, juice och lite youghurt. Det blev riktigt gott vilket jag inte hade trott, om jag skall vara ärlig. Redan nu måste jag dock ta en paus och förbereda frukost, är så infernaliskt hungrig på morgonen. Nu så har jag inmundigat en god macka och lite te. Nu var det ngt gott te som hette earl grey cream, inte så sliskigt som det låter. Har insett att söta eller beska eller sura smaker vill jag inte ha som te??vad finns då kvar,,,,beskt,,,salt??? Nä kort och gott enkla smaker utan krusiduller. Har även äntligen hittat det tillstånd som jag rätt ofta hamnar i......Prokrastinering...åh så skönt att få hamna i ett fack och få ett namn på mitt tillstånd. Jag må även säga att jag är bra på att prokrastinera, kan vara stolt, ibland bättre än de flesta faktiskt. Gör det rätt ofta, ju mer tvungen jag är desto mer prokrastinering.......deklarationstider,,,bokslut det är ypperliga tillfälle att ägna sig åt mitt"krastinerande" Vill ni veta vad det är......eller skall jag prokrastinera lite???? Så här står det att läsa.... Prokrastinering (av latin procrastinare, av prefixet pro-, 'framåt', och crastinus, 'till morgondagen', av cras, 'i morgon')[1] eller uppskjutarbeteende innebär inom kognitiv beteendeterapi (KBT) vanemässig och kontraproduktiv senareläggning, förhalning eller undvikande av planerade handlingar, beslut och arbetsuppgifter, trots vetskap om att det kan leda till negativa konsekvenser. Man substituerar medvetet viktiga aktiviteter med alternativa aktiviteter som kanske också måste göras men som har lägre prioritet, eller som inte alls bidrar till att man uppnår sina mål, exempelvis dagdrömmande eller datorsurfande på arbets- eller studietid. Prokrastinering inträffar ofta när ett val måste göras mellan en större uppgift och en mindre uppgift, eller när en uppgift upplevs som obehaglig, tråkig eller koncentrationskrävande.[2] Vanliga problemområden är att fullfölja studier och författarskap, att hålla leveranstider i sitt arbete och att betala räkningar i tid. Ungefär 46% av studenter som skriver uppsatser, 30% av övriga studenter[3] och 15 till 20% av den vuxna befolkningen i USA antas ha stora svårigheter på grund av kronisk och återkommande förhalning i sin vardag.[4] Jaha är det fler än jag som känner en lättnad över att äntligen få bli en del av ngt större kanske vi prokrastinerare kan träffas, bilda klubbar och träffar som ingen antagligen kommer på?? pga prokrastinering. Men igår så var jag lat och undvikande och idag en stolt Prokrastinat. Vad hände igår då??? Ja jag jobbade men slutade tidigt och vi åt lunch med My och Anders och det var supergott En sallad med kapris, rödbetor, lök, fetaost,nötter och en massa annat plus en smaskig krämig tzatziki, jisses så gott, och det blir nog fler stop där. Sen for vi på Ikea och mötte upp Mattias, som skulle ha lite grejer och ville ha smakråd. Sen en kaffe på Espressohouse och sen köpte vi till slut en kraftigt försenad förlovningspresent till My och Anders Men bättre sent än aldrig i detta fallet. jag shoppade mig en ny vattenkanna
En ny fin blomma att ha istället för färska blommor. Tycker att tulpanerna börjar tappa krispigheten och ngt vackert att glo på är alltid trevligt.
och en tekanna i glas så jag kan se min fina teboll .......Jo jag har nämligen köpt en teboll som man lägger ner i varmt vatten och som vecklar ut sig till ngt utsökt. Det är alltså ngn som suttit och knutit ihop teblad till ngt så vackert som ett litet arrangemang. Det kan man u inte se om man inte har en kanna i glas.
Visst var det väl tjusigt? Nä nu skall jag gå och tvätta mig och göra mig i ordning för dagens begivenheter. Nu skulle ja ha haft en cykelbil,,,så läcker och det finns även med motor.
Ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela