myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Soliga dagar

Publicerad 2016-04-19 09:16:57 i Allmänt,

Jobbar som ett tok med bokslut och det är lika eländigt som vanligt. Hade en del gamla fakturor i systemet , kunder som inte betalat osv. Dessa kan man inte bara ta bort , för då kan det betraktas som bokföringsbrott. Så nu skall vi än en gång skicka en påminnelse och ett brev från revisorn. Men då måste underlagen fram dvs orginalen...puh....som ligger i en pärm i en kartong märkt med året.
Så vi har dragit fram ett stort antal kartonger och gått igenom dessa och har nu ca 8 pärmar kvar att gå igenom. Så trist så ni anar inte. Är fortfarande så ini djärvulven röksugen emmellanåt, att tårna kröker sig. Hanterbar? ja trivsamt i helskotta heller. Googlade och läste flera som efter 20 år fortfarande var röksugen,,,,så hemskt. Nu skulle det vara bra om jag kunde skriva åh vad jag ångrar att jag började röka, men det gör jag inte. Detta är ett ytterligare bevis på att det är en jäkla drog och ett elände. Men det är bara att härda. Jag har fortfarande inte städat i ordning sedan orkanen Milou härjade i ett av dockskåpen, ojoj vilket öde ser ut som om de har haft besök av björnligan eller ngt liknande. Kanske nu i helgen det blir en stund över.
Nu skall jag iväg och fixa lite annat gorm som växel främst då enkronor som det periodvis går massor av. Har just duschat och skall gå och klä på mig och ge mig iväg. Är det ngn av er som minns Twistband, nuförtiden så är de färgglada och fina och jag säljer sådana på butiken. Vi hade bara vanliga resårband. Men jisses så kul det var och vad viga vi var minns jag. Vi kunde ju hoppa med banden uppe i brösthöjd. Kanske därför jag var en sådan rackare på höjdhopp i min tidiga ungdom?
Kul var det i alla fall och det varvades med lekar som Land och rike och hopprep. Men man kan ju inte glömma filmisarna.....så otroligt många timmar jag lagt ner på dessa filmisar...sorterat, organiserat i bytahög, värd mycke hög, dubletter, finaste, snyggaste osv. Så roligt och vilken fart det blev på rasterna ibland...när ryktet gick. Vaddå tänker ni kanske? Jo det kunde ryktas om att ngn person skulle langa på nästa rast????? Langa var hur kul som helst och måste ha varit roligt att se på och alla och jag menar alla sprang som dårar hahahaha. Vad gjorde vi? Jo om man skulle langa så skrek man medan man sprang med ett kort uppe i luften - JAG LANGAR: alla ungar sprang bakom åsså släppte den som langade kortet och den som tog kortet först fick det :) så kul
Låter kanske underligt men kul var det och det var långt ifrån den som sprang först eller bäst som fick kortet, hahhaahha. Ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela