myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag

Publicerad 2016-08-17 08:17:03 i Allmänt,

Godmorgon på er tappra som har baxat iväg er till jobbet, är på väg eller av andra anledningar stigit upp. Igår så hade jag så ont i mina fötter att jag bara ville att ngn skulle stoppa dem i fotbad. Ovan efter ledighet och att jag stod och gick 11 timmar med en 5 minuters inslevande av en kopp kaffe och en ostmacka. For in lite tidigare till jobbet igår och sopade och plockade bort. Jag flyttade hyllor och plockade tills svetten rann och var klar med det största innan öppningen. När min kollega kom vid halv tolv så sa jag att jag tar kassa och kunder medan hon grejar i hyllorna....puh vilket spring. Många ville ha hjälp och frågor och jag sprang som en löptik bland hyllorna. Sen kvickt upp till kassan och sen tillbaka. Var ganska trött när jag slutade kl 19 men då var det bara att skärpa till sig, för då väntade styrelsemöte. Ni kan ju ana hur skönt det var att gå och lägga sig. Ja jag gnäller lite extra för allt blir ju lite jobbigare när jag slutar med ciggen. Började ju om nu i sommar och ångrar inte det för jisses vilken betydligt bättre sommar det blev. Ja jag är helt säker på det hur knäppt det än låter. Alla ni som feströker förstår nog hur jag resonerar. Nåja nu är det rökstopp igen och det späder lätt på "mitt tycka synd om mig själv" behov. Nu skall jag vara mer medveten om när deppigheten rullar in och försöka mota bort det eländet. Men jag har en morot som är helt idiotisk??? Jag har "lovat" mig själv att jag får röka nästa sommar!!! Ehhh visst börjar väl sommaren redan i januari????? Nä jag skojar, men det finns en väldigt hög sanningshalt i det. Var in på ett slutaröka forum och läste om biverkningar. Att sluta med nikotin kunde ge märkliga drömmar. Ja det skall jag minsann säga att nu är det andra natten ed så knasiga drömmar att jag både skräms och fascineras av mitt inre liv. Inatt drömde jag att barnen var små och jag bestämde mig för att flytta till Nya zeeland. Vi var på ett stort köpcentrum på natten, vilket tydligen var helt normalt. My fick inte följa med pga att hon pinkade hela tiden och kunde inte lämna huset !!!! Knäppt, hon hade slangar för blöjorna tog inte undan och hon var ca 1 1/2 år hahaha. Så vi hade tre aupairs som tog hand om henne. Kängurus och rådjur fick man akta sig för för de sparkades som attan. Blev hembjuden till en familj som hade en skitstor tavla som nästan obemärkligt bytte ut sitt motiv. Det tillkom och försvann grejer på den hela tiden. Jättehäftig må jag säga men den drog tydligen mycket ström?? Sen kunde man skicka ned den i golvet och bakom var en tvskärm. Mattias blev överkörd av en lastbil och sparkad av ett rådjur men reste bara av sig och sprang vidare. Jag var så orolig men alla runt mig sa att det var helt okey med honom. Men jag litade inte på dem. Sen försvann Magnus mitt i villervallan. Eller försvann? han bara satte sig ner och åt på en klubba men var så liten att man hade svårt att hitta honom bakom en stolpe. Jag sprang som ett tok mellan barnen och kollade in dem hela tiden samtidigt som jag spanade efter galna sparkande kängurus. Så det var skönt att vakna och få lite vila hahhaaha Idag så börjar jag inte förrän vid 11 så jag tänkte skriva inköpslista och städa bort här lite. Imorgon kommer Magnus och skall sova här ngr nätter och det skall bli trevligt som attan. Fy attan vad det är hemskt att ha en unge långt bort. Men nu är han hemma och jag försöker njuta av det. Få se om jag orkar baka ngt ikväll men jag antar att kl kommer att vara mycket innan vi är hemma.....men å andra sidan så vet jag inte när jag annars skall hinna. Vi har kräftkalas för My på fredag och jag jobbar ju hela dagar nu. Men det kommer nog att gå finfint till slut. Nu skall jag skynda mig så kanske jag hinner duscha innan jag far. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela