myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Alla knasiga kort

Publicerad 2016-12-05 08:04:39 i Allmänt,

Ni som vandrat lika länge på moder jord som jag minns hur spännande det kunde vara att få hämta ut sina kort från framkallning. Det kunde vara rullar med 24 eller 36 kort och i ärlighetens namn så blev ca 8 st bra hahhaha Minns hur häftigt det var när polaroidkameran kom och man fick korten på en gång!!! magi tyckte jag i alla fall. Att ta kort var inte bara att ta med sig kameran utan man måste också se till att man hade flera paket blixt med sig. Sen att alla hade röda ögon på korten det hörde till.
Sen så var det ganska kul med alla knasiga kort som inte blev fullt så bra hahahah I mitt fall var det de flesta. Men jag vill minas att jag tog fler kort då än nu konstigt nog. Varför jag blev påmind om detta var för denna bild
Skulle ta kort på hur fint det blev efter vi "julat" ute i Kroksjö och en viss ung man tvärhoppade fram när jag tog kort. Då minns jag alla gånger då man fick sina kort i handen och minst hälften av mina kort såg ut så där hahaahha Lillprinsen har ju varit hos oss i helgen och det var mysigt. Jag vaknade mitt i natten och låg och lyssnade en stund på hans andning och blev varm i hjärtat av att höra hans snusande. Maken låg på soffan, då han ofta blir sängförvisad pga snarkning. Jag snarkar inte lika mycket utan mer om jag är riktigt slut på eller förkyld. Efter att lillprinsen farit hem for vi in till jobbet och började med inventeringen...suck så trist. Men det känns bra att ha påbörjat och nu är det bara att köra järnet tills vi är klar. Det är sådana här gånger man önskar att man hade tomtenissar som kunde ha fixat det när jag sov. Nåja det är bara full gas som gäller. Men om jag skall hinna så mycket som möjligt innan det är mitt i natten så bör jag ge mig iväg snart och börja räkna. Hoppas att bussarna går som vanligt även om det är halkigt som attan. Igår afton stängde de tydligen ner busstrafiken då det var snorhalt och då kan inte dagens långa bussar och absolut inte etanolbussarna ta sig fram. Så tills vi höres igen Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela