myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag och idag är det en bra dag

Publicerad 2016-12-16 09:05:34 i Allmänt,

Ja idag har jag bestämt mig för att det skall vara en bra dag. Nu skall jag inte alls klaga på hur mina dagar är, skulle inte tro att mina är bättre eller sämre än någon annans. Men en del dagar är dock lite bättre. Dagen skall innehålla skratt och mycket kunder tänker jag mig och bara det gör ju dagen helt perfekt. Om jag ikväll orkar hålla mig vaken efter tio, så jag får mer tid till samvaro med maken så ger det bara guldkant. Egentligen skulle jag ha styrelsemöte för bostadsföreningen igår men jag skolkade....ja i ärlighetens namn så satt jag här efter jobbet i mörkret så att det inte syntes att jag var hemma hahaahha. Vi hade inga viktiga saker på dagordningen och jag var helt enkelt i behov av lugn och ro. Men lite dåligt samvete har jag..... Igår så ringde polisen och hade tagit fast en snattare som hade tagit en fiskars sax hos oss och nu ville han veta om jag hade några anspråk??? Jag föreslog skampåle på torget men den vänlige mannen som ringde sa att det kunde inte ordnas. Synd sa jag då räcker det om jag får tillbaka saxen. Att det skall vara så svårt att hålla reda på vad som är mitt och ditt? Tjuvj...vlar säger jag och fram med skampålen så jag får spotta på fanskapen och sätt dit alla andra fifflare dit också och pedofiler och djurplågare också. Men genast kommer det att segla upp problem för istället för ombyggnationsproblem i centrum så kommer hela stan vara full med pålar med avskrädesfolk. Men kanske turismen skulle öka??
Men då skulle väl de eländena som suttit i nämnda pålar få men för livet och kräva skadestånd och inte orka jobba och vi skulle få försörja de jeflarna för evighet. Lugn nu Ingalill vi hade bestämt att idag skulle det vara en bra dag. Hmmm hittade en annan bild där fler ryms
Hur går det med era julklappsinköp?? Mina är i princip avklarade...förutom pappsen då....som vanligt. Han fick ju en lite finare och dyrare i farsdag så vi sa att det blir en lite mindre till jul...Men inte fasen kan jag komma på ngt. Att köpa en get eller skänka bort något i hans namn är inget som han skulle uppskatta. Men nu fick jag en liten ide???? en brandsläckare??? En sådan har han säkert inte??? Jo i och för sig säkert trettiofem år gamla och obrukbara. Hmmm tål att tänkas på. Men nu måste jag berätta om dotters hus eller snarare hur galet fort det går att bygga hus??? Igår sov Milou över för det var dagen D för dem och istället för att dra upp henne i ottan så sov hos hon hos oss, för de skulle se på när huset skulle resas. "Huset" på lastbilarna hade anlänt och klockan sju så började man lasta av och klockan 11.20 så fick jag bilder från My med bilder från köket??? med luckor och köksbänkar!!!! Helt galet. Snacka om legobygge i storformat? Spännande värre och jag hoppas att vi under helgen kan fara förbi och ta en sneak peak. Nu skall jag runda av och som sagt idag blir det en bra dag. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela