myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Inte en dag som andra

Publicerad 2016-12-19 07:33:25 i Allmänt,

Idag är det inte vilken dag som helst, för idag fyller äldsta sonen 30 år. Kan knappt fatta att mina små bebisar har så höga siffror i sina pass. Han är en oerhört fin son som damp ner på vår jord för trettio år sedan och som inte orsakat många grå hår på min skalle. Var tidigt ansvarsfull och lika debattlysten som sin mor. Envis som synden och har han tagit ut kompassriktning på ngt så kan varken lervälling, sumpmark eller ett berg hindra hans framfart. Han har många egenskaper som jag känner igen från mig själv, fast han har dragit dem längre hahahaha Grattis finaste Mattias på din högtidsdag.
Igår var vi dit och uppvaktade och fikade och direkt efter det så for vi tilll Maxi och gjorde lite shopping inför julen. Trots mycket folk och att det var en söndag fanns det mesta som jag skulle ha. Men det känns bra att vi kunde stryka så mycket på listan. När vi handlar så har vi en underlig rutin. Fast jag är inte ensam om tekniken hahahah. Jag springer före och plockar ihop små varuberg och sen kommer maken med vagnen och plockar upp. Mycket smidigt och tidseffektivt.
Varför jag vet att jag inte är ensam om tekniken är att jag sett fler högar och att maken en gång plockade med sig en annans hög hahahahha. Så nu söker jag kontakt och pekar på högen och går vidare. Men nu kan jag inte annat än säga....shit. Varför det undrar ni! jo det närmar sig jul och vad brukar då hända? jo jag blir sjuk :( Visserligen brukar det dyka upp på självaste julafton men igår kväll började halsontet och idag känns det som om jag försökt svälja en grindstolpe med tillhörande hasp. Ingen feber och jag hoppas vid min gud att det stannar av...... Har ju full fart på jobbet och att stå där febrig och eländig är ingen hit tro mig jag har gjort det förr. Vi pratar inte om en vanlig sketen förkylning när jag blir sjuk på jul utan då jeflar i min låda, är det sängläge och hejdå i ngr dygn. Därför kommer jag nu att oja mig i ca 5 minuter till och tycka synd om mig själv i ytterligare 4 1/2 minut, sen kryper jag in i förnekelsekostymen. Jag ont i halsen nej då råkade bara slinta med tandborsten ner i halsen och skrapa upp lite. Men nu rackarns i min låda måste jag ju säga att det här med mitt pärlande börjar bli erkänt hahaha. Mattias la upp en bild på björklövenbrickan som jag pärlade åt honom på hans sida och imorgon erövrar jag världen
I helgen gjorde jag mig en nummerskylt att sätta på brevlådan, mycket nöjd. Men nu skall jag avrunda och lägga mig ner i fosterställning och tycka synd om mig själv i resterande minuter jag har kvar innan jag reser mig upp och är piggare än någonsin. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela