myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 7/12

Publicerad 2016-12-07 07:58:36 i Allmänt,

Ehhh hade först skrivit 7/10 i rubriken och det tog en stund innan jag insåg att det blev ju lite fel. Men jag är faktiskt rätt trött i huvudet efter ett par arbetsamma dagar bakom mig. Imorgon är jag egentligen ledig men har i princip hela dagen inbokad. Först ut är momsjobb och sen så skall det kokas gröt och fixas i samlingslokalen. Vi har julgröt för hela området imorgon kväll och jag är grötansvarig och "mackansvarig". Så jag antar att det blir ngr pannor med julgröt. Lovade att visa vad det blev till slut av pärlandet och visst blev den ganska läcker. Har gjort en drömfångare i samma stil och tänkte smälla upp dem på altanen i stugan.
Det är verkligen rogivande och inte alls lika frustrerande som pussel, jag blir galen på pusslet....alla bitar ser ju likadana ut grrrrrr Har ju gjort brickor till alla nära och kära, bara för att få ngt att göra som är avslappnande och som får mig att sakta ner. Till äldsta sonen var motivet givet och jag känner mig riktigt nöjd med att jag fick till stilen ganska bra. Har ju gjort flera brickor till mig själv och jag tänker använda dem till allt möjligt hahaha. Någon som behöver en bricka hahahaah
Idag blir det jobb och jag står i kassan och kränger grejer. De sista dagarna tycker jag att vi har haft många äldre damer och de kan verkligen vara udda!! En dam blev igår riktigt upprörd över att vi inte hade smålampor till adventstakar??? - Varför det sa hon....det är ju sådant som ni borde ha då det är något som alla behöver och så tog hon sin väska och bryskt vände på klacken. En annan ringde och frågade om vi fått hem de randiga strumpstickorna i trä storlek 3!!! ehhh sa jag vi har inga sådana. Jo det har ni visst jag var ju hos er i förra veckan och ni sa att ni skulle få hem dem. Har ni inte gjort det? Vi säljer inga sa jag.....Men människa säger hon då...jag var ju själv in och köpte. Ehhhh var då??? är du säker på att det var hos oss på pysselshopen??? Tystnad ...Är det inte på Biis garn?.klick i luren Sen har vi haft en del ungdomar ehhh rätt många. De rör sig i grupper om tre eller fler och just nu är alla ute efter masker till ngt i skolan. Det blir otroligt rörigt när de skall prova och greja och min arbetskamrat bad dem ta upp masker från golvet och lägga tillbaka dem de provat. När hon sen vände sig om och skulle gå, så sa de Surkärring efter henne hahaha det gjorde inte hennes dag hahhaah. Efter en dag med mycket folk så ser butiken ut som en gnuhjord har dragit fram, grejer står lite här och där och kantlister hänger på trekvart och skräp och papper och matlådor och kaffemuggar lite här och där. Ett bananskal bland pärlorna är inte ovanligt....eh hur fungerar folk kan jag många gånger tänka och allvarligt? en del är så korkade att vi ibland funderat på hur klarar de sig i vardagen??? Turligt nog så har vi till 99% helt fantastiska kunder och de är så trevliga och man får så mycket tillbaka. Jag är glad och positiv när jag står i kassan , även om jag kanske inte är det. Men det ingår i jobbet och att ge service och visst är det väl trevligare och mer smittsamt med glädje och vänlighet? Hade aldrig orkat stå i 9 timmar per dag och bara le om jag inte fick tillbaka något och det får jag av väldigt många kunder. Vad händer mer i det granströmska residenset? inte mycket alls. Kisse sover sig igenom dagarna nu under vintern och jag och maken som är kisses slavar, gosar och kliar honom när behov uppstår. Jag pärlar förstås när jag har möjlighet och maken har fem minuters frid. Vi har inte tagit in granen än, men har slagit in de flesta klapparna och har bara lite småfix kvar i den vägen. Har inte den där riktigt juliga känslan än men den dyker nog upp när som helst. Den brukar liksom studsa fram och tillbaka men å andra sidan så har vi ju julgrejer redan i september i butiken, så att ha julfeeling hela tiden går inte. Nu skall denna kvinna försöka sig på att se om hon hittar något i klädväg att dra på sig...suck. Vissa dagar så skulle jag verkligen behöva en butler som la fram kläder åt en och fixa frukost och körde en till jobbet. När man kom hem så stod han/hon i givakt vid dörren och middagen stod på bordet och det var handlat och städat. Så härligt....kanske skulle skaffa mig en sådan? Eller jobba som butler?? tror jag skulle gilla det faktiskt, eller vara hemmafru. Nåja inte får jag fixat något om jag bara sitter kvar här? Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela