myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sen sist??

Publicerad 2016-12-01 10:36:40 i Allmänt,

Jag har varit hos stora flickan som fyllt år och bjöd in till kalas med så mycket smaskigt som vanligt. Men något har hänt och jag kan inte äta och knappt smaka på allt jag vill. Att hon är en hejare på att baka gottis är det väl ingen som inte vet vid det här laget. Men choklad är inte bra för magen på ngt underligt vis och jag blir fort illamående. Men jag tar ofta en liten munsbit av allt istället och njuter istället desto mer. Sen måste jag lägga in en bild på tårtan som jag inte tog något av...snyft.. men enligt maken så var den sagolikt god. Men från det ena till det andra... Milou fick magsjuka igår och kräktes i sitt rum och på toan så modern hade minsann att göra. Sicket elände och det ställer minsann till sig för My som skulle på tävling till Borås i helgen. Hur det blir med det är ju osäkert just nu och jag antar att det skär i hjärtat när hon missar något de tränat flera gånger i veckan för i nästan ett år. Men nu går vi över till lite lättsammare pladder och jag måste bara visa er mitt nya inköp och som vanligt skakar min sammanboende på huvudet och undrar om jag är riktigt som jag ska. Såg denna i skyltfönster först och tvärstannade och tänkte att det var det fulaste jag sett på ett tag och hur tänker folk? sen har jag regelbundet passerat på min väg till jobbet och helt plötsligt så kände jag att jag bara älskade den. Den växer sig på en på något skumt sätt och nu hoppas jag att maken vänjer sig. Tycker att den passar så bra in med mina andra djur. Men allvarligt!!! en hjort i vinterkläder!!! hur udda?
Idag är det jobb och så även imorgon men i helgen skall jag vara ledig och vi får främmande av en av prinsarna som skall sova hos oss och skämma bort oss med sin närvaro. Denna gång var det Viggo som skulle komma och vi har planer på en sväng till godishuset och ut till Kroksjö en sväng för lite julpyntande. Sen tar vi väl det som det kommer. Kanske klär julgranen också, trots att min första tanke var att skrota julgran i år. Men det är ju så mysigt att sitta i mörkret och bara glo på allt glitter hahahaha Apropå glitter så valde jag att ha lite extra av det på naglarna och jag njuter av att sitta och sörpla kaffe och bara se på när det glittrar. Har försökt googla och se om jag och fler med mig har ngn diagnos. Varför dras jag så lätt åt blingiga grejer?? För de flesta så passerar det medans jag blir varm och glad av att se det. Märkligt egentligen, men det är så vackert och fyller mig med värme lika mycket som att titta ut över ett stilla vatten ger känslan av ro.
Ja hur som helst så rullar det på i hög fart och det kan vara på sin plats att ta sig själv i skjortkragen och ta en paus då och då och kanske sitta och stirra på en julgran i fem minuter. Det är en ganska sjåig månad vi har framför oss med mycket förberedelser och grejande och jag måste ofta, varje dag faktiskt påminna mig om att varva ner och njuta av ljusen och allt det fina och inte stressa så förbaskat. Är svårare än det låter, men så viktigt att känna in sig själv och jorda sig lite. Jag själv funderar kraftigt på om det är dags och ge sig ut och krama ett träd.
Få saker är så snabbt energigivande som detta för mig. Eller inte energi i full fart utan det ger lugn som grundar mig och som ger en energi som stärker och inte den sortens energi som i full fart. Den har jag massor av och fungerar mer som en pyspunka och dränerar istället. Tur att Viggo kommer i helgen och jag kommer nog att få massor av kramar och kärlek i stora lass så jag klarar av tuffa jobbmånaden december. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela