myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

De har skickat mitt hus <3

Publicerad 2016-02-25 08:45:13 i Allmänt,

Nu har de tydligen skickat mitt hus så kanske på en vecka så har jag det här....åh så roligt. Tänkte ni skulle få se vilket hus det blev. Tre våningar och många rum att inreda. Så jag riktigt ser framemot att få ägna många roliga timmar åt detta.
Hade varit roligt om det fanns möjlighet att starta förening även här uppe med workshops. Vet att de norrut har en och ett helt gäng söderöver. Men här sitter vi dockhustok så glest så det är bökigt att få ihop en klubb. Men vet att vi åtminstone är tio...för de kommer in i butiken och köper mtrl. Han på pressbyrån säger att de köper in 15 ex av två olika dockhustidningar och alla försvinner..hmmm spännade vilka är ni? För mig så är det oerhört viktigt att ha en hobby och ngt för händerna. Är så otroligt rastlös annars och har svårt att slappna av. Om jag sätter mig ner och inget gör, så somnar jag av leda eller bara går och lägger mig även om klockan är sju. Men virkar jag eller broderar eller gör ngt annat så klarar jag av att hålla uppe ögonen och ta det lugnt. Slutade lite tidigare igår, för jag hade lite annat och stå i men det gick fort och jag var hemma tidigt. Så det blev ett snabbt gardinbyte och två nya orkideer.
Har tur med dem och de blommar på bara bra. Tricket är....inget Inga glaskrukor, näring eller omvårdnad utan bara en rejäl nonchalans. Torkade snabbt av rutorna på insidan och det kändes fräschare men jag behöver göra mer här hemma. Snart kan jag skriva mitt namn i dammet i bokhyllan...så märkligt hur det lägger sig på glashyllorna trots dörrar??? Men det är lite mer krävande sådant för då vill jag ju ta ut allt och diska det och det tar ju i och försig inte så jättelång tid men man måste känna sig taggad eller ha bra musik. Från det ena till det andra, nu busar kisse med en pinne??? alltså våran storkisse??? antagligen vill han impa på lilla Tova som är här fram tills söndagskväll då husse kommer hem från skoterkörning i Hemavan. Ahha nu dråsade han ikull, det var inget långvarigt bus men Tova blev impad det kunde jag se hahahaha. Hon är jätteliten jämfört med honom, men han består ju av en enorm pälsmassa oxå trots att vi klipper honom. Vertinären tyckte han var lite överviktig....jo men tjena det får faktiskt vara så. Han är ju innekatt på vintern, steriliserad och svårt att få honom att äta pga att han saknar tänder så han får både torrmat och mjuk kattmat och det är helt ok tycker jag. Det fixar han bort på sommaren. Nu kanske ngn undrar hur det går med rökningen?????????????????????
Jo det funkar och jag har inte ramlat dit och det har gått som förväntat med oerhörda kval och ngr minuter hyfsat hahhaaha. Det är jobbigast nu på morgonen på ngt invant vis och är en mental grej. Vakna, kissa, dricka vatten och ta ett bloss. Nu är det bara vakna och kissa kvar...suck du gråa värld. Men jag har lovat mig själv att den dagen jag hamnar på hemmet då jäklar i min låda skall jag röka så det bolmar, för att leva på ett sådant ställe måste vara värre än döden. Idag stänger jag så jag börjar inte förrän om 1 1/12 timme och jag är så rastlös att jag nog far in tidigare. Svårt att få ngt vettigt gjort och vill ändå göra ngt. Skönt att det är en kort period av mitt liv. Ha det så bra :)

Kommentarer

Postat av: anette

Publicerad 2016-02-25 09:09:24

Heja dig!
Slutade för ca 15 år sen och än har jag klarat mig utan att ramla dit. De fyra första åren är värst............Näää men de första veckorna sen lullar det på av sig själv. För mig funkade tuggummi både vanligt o nikotin samt att ha nåt för händerna. Jag lyckades sticka en hel tröja den första helgen :-)

Svar: Ja man blir ju nästan knasig, vilket egentligen visar på vilket gift det är. Jag blir både rastlös och påbörjar och svårt att avsluta grejer. Igår var en hemsk dag...
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela