myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Må de aldrig få veta....

Publicerad 2016-02-02 07:24:38 i Allmänt,

I torsdags tror jag det var så var jag nere på coop för att köpa lunch och dricka och där såg jag några yngre män typ gymnasieålder som stod före mig i kön. När jag betalat så gick jag bakom dem ut för att ta mig ett bloss. Då ger de varsin påse bröd till tiggaren utanför ingången. Jag tänkte att det var omtänksamt och bra att de gav honom ngt vettigt och lunch. Såg att det var en liten baguett, en bulle och en trekant, ett sådant bröd med solrosfrön på. I söndags så blåste det en hel del och när jag stod där utanför på jobbet, för att ta ett bloss så hade tunnan för gamla tidningar blåst upp och vad kunde jag se där? En baguett, en bulle och en sk trekant :( Så trist Jag tycker han hade kunnat ta med sig och ge till ngn som ville ha i alla fall istället för att kasta det. Nåja igår så ägnade jag större delen åt tråkgöra och det var så skönt när jag hade stuvat bort alla pärmar och gick för att ta en dusch innan jag skulle börja fundera på middagsmat. Inget annat än makaroner och korv fanns att tillgå och det innebär att vi måste handla lite innan vi far hem i afton. Periodvis så stannar matmiddagsidéerna av helt och att laga mat blir lite trist. Har försökt att ha matlista men det spricker alltid pga att man inte är sugen eller inte hinner laga det som är "bestämt" Måste visa er lite demo som jag håller på med.
Har gjort ngr mosaikbrickor att ha som inspiration i butiken. Jag har en bricka istället för duk på bordet så jag kan verkligen rekommendera det. Sen så håller jag på att sy två apor .....för hand eftersom det är inte ens lönt att fundera på symaskin. Därför tar det lång tid och mina fingrar ser bedrövliga ut. Jag har äntligen hitta en fingerborg med hål i. Jag har ju så långa naglar att en vanlig inte fungerar. Stygnen är jättesmå och det är mycket tålamodsprövande ahahahhaah
Efter jobbet blir det klippning handling och sen ett snabbinkallat möte i föreningen. Vår ventilation är inte till belåtenhet och nu måste vi ta in mer information om hur vi går vidare. Det är ju en investering för flera miljoner så man vill ju ha torrt på fötterna att vi fattar rätt beslut. För övrigt är det bara bra och det är min sista intensivjobb vecka och det känns bra. Men det blir nog en hel del jobb ändå, för alla etiketter i butiken skall bytas och det är ju ngr tusen. Allt måste göras för hand och nya priser skall läggas in. Prishöjningar är aldrig roligt vare sig för oss eller kunderna. Men det är bara att bita i det sura äpplet och köra på. Nu skall jag gå och bädda och göra mig i ordning för bussfärd mot jobbet. Kanske jag har en traderavinst i lådan när jag kommer hem, har vunnit lite grejer och det är kul med paket. Ha det :)

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2016-02-02 08:43:36

Tiggaren kanske gömde bröden för han var rädd att bli dömd av någon, pga han inte åt upp det. Just sayin'.

Postat av: Pia

Publicerad 2016-02-02 12:55:26

Jag brukar ge "min" tiggare utanför MAXI, en kaffe och bulle ibland... Härom veckan gav jag henne mina vantar... När vi någon timme senare gick därifrån, hade hon dem inte på sig alls, trots kalla minusgrader... 🙁 Men, vem är jag att döma liksom, hade hon ett val tror jag inte hon skulle sitta där hela dagarna! Svårt samhällsproblem... /Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela