myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 29/2

Publicerad 2016-02-29 07:04:25 i Allmänt,

Det blir alltså 4 år tills nästa gång man kan skriva 29/2. But i dont care....... Min helg har varit lika produktiv som en trasig maskin, mitt humör kan liknas med en urdrucken kaffekopp med en spottloska. Min energi lika stor som den du kan se hos en sovande lemur. Inget har blivit gjort, ingen städning inget jobb, ingenting alls. Bara ett tomt stirrande och väntande på att detta tillstånd skall gå över. Min närstående har i princip varit sängliggande hela helgen pga migrän men å andra sidan så har det nog varit bättre än att umgås med denna negativitet. Allt känns som att ta sig fram i träskmark, och jag skulle nog helst vilja ligga i fosterställning och gnöla. Nej jag skulle hellre vilja ta en rök,eller tjugotre stycken efter varandra. Att sluta röka utan att vilja är ingen dans på rosor och dömt att misslyckas skulle många säga. Men i helvete jag låter denna helg ha varit i onödan. J..vla skithelg, j..vla skit överhuvudtaget. Men jag har slutat röka och nu är det tiden som skall läggas till.....att få ut vanor, gift och skit och jag vet att detta kommer att gå över. Men att leva vidare är en liten tröst när man befinner sig i ett enormt "tycka synd om sig själv stadie" Det låter kanske konstigt men det är denna skit som tar mig framåt, en minut i taget. Att det är just så starkt att det nästan kan bryta ner i människa. Att nikotinet styr och påverkar är ju inte klokt. Det har fortfarande sitt grepp runt mina tankar, mitt humör och livsandarna dansar minsann inte schottis....... Igår eftermiddag stapplade min närstående upp och vi bestämde oss för att käka kinamat.
Beställde friterad fisk??? men hallå ser inte alls ut som det men det smakade bra så jag iddes inte protestera. Sen en snabbis förbi ica för att köpa lite mjölk. Mätt som ett troll var jag sedan resten av kvällen som räckte till 19.55 då jag gick och la mig. Idag är det en ny dag och jag kommer nog att spendera den i hemmet mestadels då jag inte sprudlar av glädje och jag vill inte sprida detta omkring mig. Har en del att göra men det kommer att gå sakta...... Måste i alla fall visa er en liten varelse som satt lite glädje på kartan i helgen. Lilla Tova som är så tokig och som ortroligt nog t om fått gammkisse att skutta runt. Ser ni lilltungan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela