myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

TREDJE februari

Publicerad 2016-02-03 07:10:41 i Allmänt,

Japp idag och inte igår är det den tredje februari. Efter jobbet var planen att handla men det hanns inte eftersom jag skulle på möte....glad i hågen så tog jag min penna och mitt block och gick och där var inte en kotte. Hmmm insåg att det var inte den tredje utan den andra igår, suck. Så mötet är i afton och jag stänger så jag kommer att bli sen. Skit oxå är det lindrigaste jag kan skriva. Var och hämtade mina skor som varit på lagning och det känns bra istället för de som är sköna som stryk men inte längre så fotriktiga. Nötta och snedgångna och trasiga skosnören. Det är då de är som skönast tycker jag. Nåja nu får jag tillbaka de nya skorna som sulan släppt på. Helt nya i princip, t om prislappen var kvar och sulan hade släppt och dyr som stryk var de. Måste fått ngt måndagsexemplar!!!!
Så istället för möte så satt vi och lyssnade på ljudbok och mös i halvdunklet och jag sydde tills jag inte hade ngn tråd kvar. Jag har massor av tråd men inte mörkblått. Så det blir dagens fix, mer tråd. Maken klippte klorna på kisse och han hade en jättekonstig klo....den hade liksom börjat växa åt fel håll. Fort måste det gått eftersom vi klipper lite då och då. Den har liksom växt uppåt över "sig själv". Han verkade inte ha ont och vi försökte klippa. Men jag skall kolla mer ordentligt och ser och känns det inte ok så blir det ett besök hos djurdoktorn. Lilla gubben <3 Idag blir det alltså jobb och varor skall packas upp och beställas och priser skall ändras. Igår hann jag riktigt mycket och gjorde klar 2x90 sektioner, men sägas bör att det var otroligt lite kunder. Det var nästan folktomt på staden och det var nästan lite märkligt. Har inte varit på apoteket och inte handlat, så jag antar att det blir makens jobb efter att han slutat jobbet. Vi äter så underligt kan jag konstatera.....på helgen äter vi bra och gott och vissa veckor bara en massa skit. Väldigt mycket uteätande och inte av bra kvalité. Men periodvis så blir det så för oss. Vi varken orkar eller hinner handla och laga mat för vi jobbar sent eller av andra orsaker inte har möjlighet till att laga middag. Sitsa veckorna har vi ju kommit hem vid halvåtta tiden och då känns det inte läge att börja laga mat. Men nästa vecka så blir allt mycket lugnare och det känns skönt. Nu skall jag hoppa ini duschen och tvaga mig så jag åtminstone är ren och fräsch hahahah Ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela