myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hipp hipp hurra och solen lyser

Publicerad 2016-06-22 09:04:08 i Allmänt,

Idag så fyller min systerson år den lilla plutten fyller 44 år??? Fatta att den lillgubben blivit så stor. I mina ögon så är han fortfarande en liten plutt. Apropå syster så skall vi träffas på måndag och det skall bli trevligt. Hon skulle ta med Tarotkort så vi kan leka lite grann. Pratade med Milous farmor igår som har varit en tid på "hälsohem" och hör och häpna blev lite sugen själv faktiskt. Hon har verkligen gjort ett bra jobb och vette tusan om jag inte skall prova själv. Hon skulle fixa lite broschyrer så jag får läsa på. Det finns en hel del aktiviteter och jag tror faktiskt att jag skulle våga mig på att prova. Att inte delta utan bara svamla på blir nog tråkigt efter ett tag. Sen är det ju likasinnade där som heller aldrig har varit idrottare så vem vet. Tror att det skulle vara skönt för knoppen oxå. Ja vad tusan gjorde jag mer igår? Ja jag grejade med papper och jisses annåda vilket flyt jag hade. Var klar vid ett tiden och ja det tar en hel arbetsdag med tanke på att jag började vid sextiden och åt vid datorn åxo. Sen bytte jag om och bäddade och gjorde de sysslorna tils maken kom hem och vi for ut på shopping. Jag köpte mig ett halsband och nagellack, blus och en ny ansiktsmask. Fatta att man kan köpa sådant klet till ansiktet för tusentals kronor. Jag blev lite snål och gav 300:- och gjorde ett alldeles för tunt lager.....av snålhet. Vilket gjorde att det var svårt att dra bort. Blev mest bara små bitar och till slut så fick jag ta fram svampen och gnugga bort det sista....hmmm snåltarmen har talat. Så tills nästa gång så skall jag bre på eländet hahahha. Men jag måste erkänna att jag kände mig ren och fin.
Har ju alltid misskött ansiktet när det gäller tvätta, smörja och greja. Visserligen så är det bot och bättring de sista åren när det gäller tvål. Men jag känner mig alltid fet och glansig på vissa områden och torr på andra. Stora porer och hårig och torr och finnig. Nu har jag gormat på med ansiktet i en månad och jag måste erkänna att det känns bättre även om det kanske inte syns. Nja det där med smörjandet kanske inte funkat så bra....men rengöring absolut. Känns inte helt lätt ännu att avsätta tid till tvagningen. Med tanke på att vissa dagar kammar jag inte ens håret utan slänger dit mascara och borstar tänderna samtidigt och är klar på tre minuter. Men det tar ju faktiskt inte så lång tid. Utan att det känns inte riktigt naturligt för mig som inte känner mig bekväm framför spegeln. Min självkänsla har aldrig varit på topp utan känner mig som ett träsktroll som försöker sig på att likna en älva. Äsch har jag sagt - Sånt där har jag aldrig hållt på med. Men varför inte kan jag fråga mig nu i mogen ålder. Det känns ju bra. Pengar har ju varit en annan orsak inte fåglarna kunde jag köpa sådant på den tid man hade familj. Krämer och masker och dyr mascara??? Oh nej varenda slant gick till barnen och mat osv. Jag liksom de flesta mammor har ägnat mig åt att fundera på om jag varit en god mor. Men jag kan se tillbaka och tänka att jag i alla fall gjorde allt jag kunde. Hade ingen referens på hur moderskapet skall vara annat än att göra tvärtom på hur jag hade det. Jag levde för mina barn och i perioder så mådde jag skit skall jag villigt erkänna men de fick mig att kämpa vidare. Sen kom andra tider och jag började växa som människa och känna mig älskad och fick möjlighet att få ge kärlek. Att ge kärlek är så underbart och man känner sig hel. Idag är jag rik på kärlek och jag försöker slösa med den varan. Men så kommer det ibland det där tvivlet att man inte har räckt till att man kunde ha gjort mer...suck. Ja herre jisses när skall man få sinnesro. Aldrig någonsin antar jag då moderskapet pågår hela livet. Nu har jag ju jättefina ungar och har inte ngr vaknätter av oro över dom, tack gode gud för det. Tänkte förr att jag ville bära dem genom hela livet. Men då skulle de ju missa livet! Livet är knaggligt bitvis, och utan det så är det inte ett liv. Utan alla mina fallgropar, bekymmer och rädslor så hade jag aldrig uppskattat det jag har. Utan alla tårar hade jag aldrig känt glädje. Utan alla misslyckanden hade jag aldrig kunnat känna att jag glädjes för ngn annans lycka. Tänk om man kunde träffa på sitt 25 åriga jag och säga att det blir så bra så förbaskat bra. Ge sig själv en kram och säga- Ingalill du blir älskad och du kommer att få älska och barnen kommer att få det bra. Ja jisses vad jag analyserar idag då? Men kanske den där ansiktsmasken drar ut all möjlig skit hahaha. Nä nu lyfter jag blicken och fokuserar på att idag blir det bankbesök , jobb och kunder i fokus. Var i går på Panduro på Avion och kan konstatera att vi har en tusen gånger bättre butik hahaha ingen ödmjukhet här inte. Kunder som säger att det är bättre här får mitt hjärta att hoppa och studsa av stolthet. Har jag sagt att mina kunder är bäst i hela världen ???? nja en del har kanske vaknat på fel sida men 99.9 av dem är helt fantastiska. Kan kanske bero på att vi säljer sådana produkter som får de flesta nöjda och glada och att vi försöker hjälpa alla att prova på. Men nu skall denna svammelmaja bädda sängen och fixa frukost. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela