myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Semester

Publicerad 2016-06-27 09:52:39 i Allmänt,

Ja nu har jag semester hela veckan och jobbar lite grann nästa vecka och om alla gudar vill mig väl så har jag fler veckor att bara drälla runt på. Jag har ju bokföringen som aldrig tar semester och en ständig jour om ngn skulle bli sjuk. Men om jag inte gör ngr planer så brukar det gå bra hahahaah. Nu har midsommarhelgen kommit och gått och jag blir alltid lite melankolisk av det. Hela juni har gått och jag har liksom bara surfat med och det har funnits få stunder av sommarkänsla. Inte ens uppe i stugan kände jag av att det var sommar. Allt är grönt men jag är liksom i ngn form av puppstadie och jag är lite rädd att jag inte hinner komma ut och flyga runt i vild glädje över värme och slöa dagar. Innan hösten är här..... Nä nu får jag skärpa mig en aning och inte vara så jädrans "förstoppad" Jobbade igår och det var så trist, för det var inte mycket folk i rörelse. Fick träna lite engelska då vi hade lite passagerare från den stora båten. De flesta ville köpa målarböcker och pennor och det var en dam i lila och rosa hår som bodde i London som bjöd över mig och hälsa på. Hon var verkligen en supertrevlig dam om än lite udda i sin klädsel och hårfärg. Hon tyckte att Norge var tråkigt för där fanns det inga träd???och här fanns det mycket skog och att hon hade blivit förvånad över att det inte var bergigt här i Umeå. Hon älskade sin stad London och att det var så mycket turister där, annars skulle det varit en tråkig skitstad med allt stängt på helgerna hahha Hon hade varit deprimerad men blivit bättre med hjälp av målarböckerna så hon köpte flera sorter. Idag så skall jag fara en svängt till revisorn och skriva på lite papper och sedan iväg och handla lite. I eftermiddag kommer jag att se på datorn??? Jag har skaffat cmore och där fanns en hel drös av kostymserier. Fatta vilken underbar kväll jag skall ha. Kommer att mysa ner mig med en cola och sippa på den och bara kurra som en liten kissekatt. Apropå kisse så har kissen Kerstin kommit igen och förbajje mig på ngr dagar så har hon växt och liksom blivit mer vuxen kisse. Hon ser mer ut som en stor kisse nu än en kisseunge om ni förstår hur jag menar. Igår hade vi oxå bästaste besöket av prinsarna och deras föräldrar. Jag svängde ihop en maränssvisstårta och Liam ropade på sin bror. - Kom Viggo en skitastor tårta och den ser skitagod ut! De var sen parkerade vid varsin Ipad och lite cola och tårta. Jag fyllde på kramkontot och satt resten av kvällen och bara log. Så mycket kärlek de gossarna ger, de är som små kärnkraftverk. Senare i veckan är tanken att maken skall skjutsa mig och storkisse upp till stugan. Måste ju börja gnugga in sommarkänsla. Om vädret tillåter så skall jag måla solgaveln som ser lite risig ut och om jag hittar burken???. I helgen så fick min trädgårdstomte lite ny fin färg på sig och nästan lyser i gräset där den står. Gillar trädgårdstomtar och annat liknande jox. Inte så förvånade kanske för att vara mig. Funderar på om jag kanske skall bygga en liten ministad av sten och träbitar hahahaha. Ska/skulle ha träffat syster idag men hon har inte hört av sig....hon är ju en nattuggla så hon sover nog nu och tänker sig ett besök när jag hade tänkt mysa ner mig i fåtöljen grrr......skulle inte förvåna mig ett dugg. En lunchdate förvandlas helt plötsligt till kvällsfika, Jag säger återigen till mig själv att jag skal aldrig planera något.... Nåja nu får ni ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela