myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Todeloooo

Publicerad 2016-06-23 08:05:46 i Allmänt,

Har varit på ett strålande humör sista dygnet, så där så att leendet aldrig vill ta slut. Anledningen....antagligen för att vi i midsommar skall träffa en bunt med goa vänner som fyller mig med energi. Jag skall röka som en borstbindare hahahaha. Jag skall få vara med min man i 72 timmar :) Jag skall skratta och le och känna att det mesta är härligt. Sen gör det ju inte ont att veta att vi har två resor bokat i september, vilka lyxputtar vi är. Helt galet egentligen men härligt. Lillan skall fara till farmor , men jag tänkte att jag kanske kan facetime henne lite ikväll och önska glad midsommar. Hon har säkert inte en aning om vad det är ,men sådana världsliga bekymmer bekommer inte henne. Hon är alltid med på en fest, med tanke på att det är hennes favoritlek. En överraskningsfest med kaffe och the med mjölk och jordgubbar allt med fantasi nedhällt i en liten kaffekopp. Är det riktigt kalas kan man få ett fantasikörsbär oxå. Alla heter Bella eller hmmm kan inte stava bara ljuda såååiiii !!! och fyller 6 eller åtta år. Gigantiska tal när man är tre själv. Vi installerar nya lampor på butiken, inte i hela men väl valda delar. Att installera i hela skulle kosta hundratals tusen och det är ju helt vaniningt hur dyrt det är. Nu stannar vi på 100 000 :- och bara det är rena vansinnet om du frågar mig. För ngr sketna lampor???? Jo visst blir det bra ljus men ändå, så jefla dyrt. Nu skall jag strax fara och jobba och ta emot elektrikern som skulle komma tillbaka kl 9 och fortsätta montera. Varför glömmer alltid hantverkare ngt och måste komma tillbaka??? Mer regel än undantag tycker jag. Jag har packat allt som skall med till stugan utom diskmedel som jag tror det var lite halvtaskigt med. Maken hämtar mig efter jobbet och sen drar vi iväg till stugan. Berättade för storkisse att vi skulle till stugan men fick ingen reaktion överhuvudtaget. Ibland så tror jag att han inte fattar vad jag säger!!!!!så hemskt!! han kanske är Portugis och inte fattar svenska!!! Måste nog sätta kattskrället på SFI så han lär sig språket. Nu är det lite småbråttom till bussen så ha det och krama er själva och puss och kram. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela