myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdagskväll

Publicerad 2016-06-30 20:00:23 i Allmänt,

Nu har jag kommit hem från fjället och inte ens sett skymten av ngr slagälgar eller anabolstinna björnar. Men jag måste erkänna att jag tyckte det var läskigt att gå ut och planerade eventuella flyktvägar och det som var svårt var hur jag skulle kunna fånga upp sonen i farten och bära honom i trygghet???? Vi for ut igår kväll och det var underbart väder och inga mygg utan en en massa klorofyll och frisk luft. Men lite läskigt och jag jag föredrog att sitta i bilen....
Det här var bredvid en damm av ngt slag och det var så fint och framför oss var det ett jättefjäll med snöfläckar här och där.
Vi var ute och körde säkert 1 1/2 timme och kom hem vid halv elva och det var ljust och fint. Men vi gnodde som små apor och nu är stugan glänsande. Jag glömde fönsterputs men hade en dagstidning och det funkar nästan bättre. Mattias fogade kaklet i köksdelen och det blev superfräsch med röd mosaik och vit fog. Det som var värsta görat var nog att få klinker och kakel blänkande. Han har ju verkligen gjort det fint och den som han lejde att kakla hade gjort ett snyggt jobb. Imorse så fortsatte vi och innan vi for så var vi och kikade in på spa delen på hotellet. Jag har nu bestämt mig för att jag och maken skall dit i oktober och äta gott och njuta av spat. Han har ju tänkt att hyra ut hela vintern men säsongen börjar ju inte förräns efter jul. Nu är jag på väg till stugan och sitter och väntar på att kisse skall komma. Annars missar han stugtid och får följa med husse imorgon kväll. Men nu måste jag ju visa vilka fantastiska små filurer myror är. De är arbetare av rang, de har nämligen skulle jag i alla fall tro byggt sig ett eget rike under plattorna. För de bär ett och ett sandkorn upp ur ett litet hål för att bygga nya tunnlar och gångar. Att störa myror är en dålig ide det har vi gjort en gång och aldrig mer. Så får de fortsätta så blir väl hela området underminerat och huset kommer att försvinna i ett slukhål Bäva månde gudarna
Visst är det en läskig tanke? med slukhål och underminerad mark? Är lite rädd för sådant oxå hahaha tur man bor i en sådan världsdel där det inte är så stora och allvarliga företeelser.
Nu skall jag gå ut och locka igen men jag tror att han ligger och snarkar i en buske här någonstans!!! och skiter högaktningsfullt i mitt ropande. Tror att han t om ser mig...skitkisse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela