myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Här är jag

Publicerad 2016-03-15 06:44:21 i Allmänt,

Har inte haft ngt överdriven stor lust till att blogga när mitt humör varit så trist och tråkigt. Igår kändes det dock som bästa dagen hittills och jag hoppas att det fortsätter så, Jag är ju inte så rolig att vara med så all kärlek till maken som står ut. I lördags så sa han -Du innan vi begår ett gemensamt självmord eller ngt kan vi väl hitta på ngt först? Så vi for på Ikea hahahaah. Skulle köpa en Billybokhylla men de var slut och skulle komma in nu på torsdag. Vi köpte ett underskåp till att ställa dockhuset på. Inte alls speciellt tjusigt eller passande men om jag nu fastnat för en hobby som tar plats så får jag väl hacka i mig att det blir fullt och otjusigt här hemma. Gårdagens jobb gick bara finfint och nu på morgonen skall jag först på styrelsemöte i gallerian och sen fixa naglar och sen på jobbet så jag har liksom full fart idag. Hade tänkt att maken kunde fixa käk idag medan jag dammsuger lite och fixar bort. Sen skall jag börja med den andra sockan???? Va undrar ni? Jo jag har gjort en socka, kanske inte så märkvärdigt för de flesta, men till saken hör att jag aldrig klarat av att sticka en socka trots ihärdiga försök. Så istället virkade jag en?!? Jajamensan och nu måste jag ju göra den andra oxå.
Är jag nöd? Mycket :) Snart ringer väckarklockan....brukar ställa en reservklocka om det skulle hända att jag inte vaknar tidigt. Idag och igår så vaknade jag av att maken stängde dörren ca halv sex och det kändes ovant att inte bli väckt av kissekurr. Men han har varit ute nu på morgonen och fått sig lite friskluft i nosen. Ja är det ngt mer på gång? Nervös ,pirrig och bitvis skräckslagen inför den stora öppningen av Avion , som det stora köpområdet nu heter. Fånigt namn tycker jag och jag undrar om det kommer att bli ngt annat än Ikea eller Syd som folk kommer att säga om området. Det handlar om hur länge klarar vi av att invänta att kunderna återkommer till city? Det är stora summor vi talar om åtminstone tycker jag det. Låt säga att jag halverar inkomsten i fyra månader. Det blir ca 700-800 000:- som vi tappar...Det är mycket pengar och kan innebära konkurs om det fortsätter så i ngr månader till. Vi är ju ingen kedja där andra kan tillskjuta slantar tills det vänder utan nu är det bara att ta ett djupt andetag och hålla i sig. Försöker dock fokusera på att det kommer att gå finfint och att till hösten så är det full fart igen. Nu börjar det kännas att det har vänt och att det finns hopp om dagar utan jacka hahahaha. Ljuset ute har förändrats och Marssolen har börjat komma igång. Solen lyser så intensivt i Mars tycker jag och det är så härligt de dagar man kan öppna dörren och man hör takdropp och små fåglar. Underbart och livgivande och vore helt underbart om det inte vore så att man så allt gammal skräp som tinar fram och dammlagren inomhus och fönstren!!! Nåja jag är i samma sällskap som de flesta och det känns bra att inte vara den enda med skitiga fönster och dammig hem hahaha. Nåja nu skall jag gå och tvätta av mig och borsta tänder och dra en kam genom håret och traska iväg till bussen. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela