myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hur startar man upp en ny vecka?

Publicerad 2016-03-07 07:51:43 i Allmänt,

Tänker man? det är 4 dagar och den femte dagen är det fredag och helg? Eller så skönt med vardag och jobb och full fart. Tror i alla fall att det blir lite lättare att ta sig igenom en arbetsvecka med en positiv inställning. Inte min sinnesstämning förra måndagen, fy för den lede så bedrövligt. Ni förstår ju hur, när tråkigt är värsta partyt!! Men allt är betydligt bättre på alla sätt nu, men jag vidhåller med en dåres envishet att rökning är gott :) Konstigt vore det väl annars. för då skulle väl inte så många fastna i det. .Jobbade igår och det var inte jättemycket folk och både jag och maken sa att vi gärna hade legat skavfötters i soffan och lurat och kikat lite slött på wasaloppet mellan våra lurar. Ja nu är det ny vecka och gårdagens jobb var segt, så nu blickar jag framåt. Idag stänger jag och börjar därför lite senare, hade därför tänkt ila iväg till Ikea nu på morgonen och köpa lite lådor till förrådet. Är ju bra om det finns hemma tills onsdag, när jag tänkte börja städa bort i förrådet. Denna ständiga källa till frustration. Detta är en bra beskrivning: Måndag: Nystädat Tisdag: Småstökigt Onsdag: Krävs karta och kompass Torsdag: Kaos Fredag: Undantagstillstånd råder Lördag: Utrymmet har fått en skylt: Ingång sker på egen risk.... Orsak: alldeles för mycket grejer på alltför liten yta. Vilket gör att allt staplas och sen når det en punkt då gravitationen gör så att det rasar. Så här är det
detta skall jag försöka uppnå
ordning och reda ....men jag är skeptisk eftersom mitt utrymme är mindre än minst. Svårt att skapa struktur när man puttar ut allt med rumpan som man just har ställt till.....jag har kanske en ngt stor rumpa???Men jag fortsätter på min utmaning för det ger en sådan tillfredsställelse när man gjort ngt därinne...på en måndag... Hmm sitter just nu och tittar på min macka...
Då slår det mig att det är nog bara en tidsfråga innan larmen kommer......frön , bönor och sådant borde ju innehålla en massa gifter som dessutom stannar länge i kroppen. Dessa fröer som finns i ALLT nuförtiden de odlas nog inte giftfritt och deras skal är säkert full av gifter som säkert sitter fast bra. Detta äter vi och det far runt i hela magen och "tarmeriet" och tar god tid på sig förflytta sig ut så att säga. Kroppen har därför massor av tid att suga upp skiten och det kan inte vara bra, Därför kommer det att bli supernyttigt med snabbmat i framtiden????? Snabbt in och snabbt ut. inte mycket näring och inte mycket gift. Win win??? Ja det är ju inte klokt hur allt bara kan svänga och förändras. Nä hörni om denna kvinna skulle ta tag i dagen nu? Nja... kanske tar ngr partier av ngn patiens på datorn innan jag går och duschar och klär på mig. Borde kanske fixa lite bokföring oxå men jag varken ids eller orkar eller bryr mig just nu haahha. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela