myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 16/3

Publicerad 2016-03-16 07:55:24 i Allmänt,

Jahaja då skrev vi den 16:ionde mars och jag har läst ngn gång att mars är en populär månad att bli född i och att flest människor föds mellan 10-16 mars. Jag har då mina nära och kära spridda över hela året och ingen speciell födelsedagshög just nu. Gårdagen då? ja det började med ett styrelsemöte för galleriaföreningen. Vi gick igenom lite reklamkampanjer och datum för personalfest hahaha viktigt värre. Men det skall bli trevligt att träffa alla som jobbar i huset och att det är noll meter från jobbet till festen.??? Ja vi skall nämligen hålla till på Tonka det nya stället utanför butiken
Jag som glad amatör har dock en del funderingar kring cafekulturen som sprids här i staden. Hur svinigt dyrt är det inte att bara få sig en kopp kaffe och en slätbulle??? och dessutom nästan omöjligt!!!!! allt skall vara så fancy pancy och en macka kostar 79:- och det finns inte många kaffeställen som har en vanlig kanelbulle som inte är gigantorstor och kostar en förmögenhet. Mycket märkligt hur de fattiga studenterna kan sitta med sina block och plugga tillsammans på fiken och samtidigt hävda att de har dåligt med pengar? eller egentligen är det kanske förklaringen till varför de har dåligt med pengar???hahahaah På vårt kaffeställe utanför butiken är det så avancerat för mig att jag knappt fattar ngt??? Finns ingen fikabröd alls utan bara desserter. Sen så är det pinchos som är grejen. Man kan alltså köpa typ.... drinktilltugg 3st för 69:-
Jag provade igår men ....jo det smakade bra,,,men lunch??? nej snarare kväll och ett glas vin. Nu skall de tydligen söka utskänkningstillstånd och ha öppet kvällstid vilket kommer att innebära att vi måste bygga om vårt galler intill butiken. Någon form av draperi kanske?? hmm bökigt om du frågar mig. Ja vad säger ni om Donald Trump då? själv är jag nästan orolig och lite ängslig.....jisses vilket tok och kära värld om han blir väldsmaktens ledare? Han är ju rik som ett troll och älskas av just troll och tok. Vapenälskare, hillbillys och märkliga människor fångas upp av hans "snack". Nä jag stoppar tillbaka mitt huvud i sanden och låtsas inte om vansinnet ett tag till. Idag blir det stängning och jag åker inte in till jobbet förrän vid tio tänkte jag, så jag skall nog bara hänga här framför datorn tror jag tills dess och pyssla lite med småsaker. Var och fixade naglarna igår oxå och jag tog en liten fancypancydetalj denna gång. Skall be maken ta ett kort, lite svårt att göra själv. Håller på att fästa trådar till "mormorsruteram" som jag har gjort till butiken. Skall sitta runt en affisch som det står kul med garn...eller ngt liknade kommer faktiskt inte ihåg....Nåja hade tänkt få den klar så jag kan ta med den idag till jobbet. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela