myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Foto,benbrott, ledig och stolen

Publicerad 2016-11-04 07:40:10 i Allmänt,

Ja jag överlevde fotograferingen igår...puh. Nä allvarligt talat så gick det riktigt bra och jag skrattade mest. Kanske beronde på att Malin skuttade runt i bakgrunden för att få mig att slappna av eller det var lätt att börja skratta när fotografen sa- Kan du posa lite??? Jag posa? nu jeklars ska han få se på posande tänkte jag, för jag har ju sett alla säsonger av Top Model. Men vad var väl en fotografering motför lilla Milous umbäranden? Hon hade halkat av eller rättare sagt flygit av en skrana på föris. Hon stod på den när en annan liten tog tag i den och drog. Hon flög av och bröt handleden på bägge benen den lilla tjoppastinan. Kunde inte riktigt tro att den skulle vara bruten med tanke på att mindre barn brukar vara "mjukare" i skelettet. Men icke och nu blir det gips en tid och hon hade verkligen varit fantastiskt uppe på akuten och trots ont hållit modet uppe. Tur att Milous gudmor Ida kunde följa med för My kunde ju inte vara med under röntgen då hon är gravid.
I helgen är det tänkt att jag skall vara ledig....och det kan jag tacka Malin för..eller rättare sagt Malins man hahahah. Malin har nämligen bestämt att han skall jobba på butiken i helgen. Men allvarligt jag behöver vara ledig. Jobba bort lite grejs och bara vara ledig. har blivit många dagar på raken nu en tid. Skall fortsätta med min stol.....eller rättare sagt Tomtens stol. Var och fixade mer kantband igår och kunde naturligtvis inte motstå ett par nya gardiner och kuddfodral....åh jag är hopplös. Men gardinerna kommer att bli fin till jul och kuddarna....ja de passar till....
Sen är det ju tradition att jag troligtvis hittar ett par nyinköpta julgardiner i lådan när jag tar fram julgrejerna inför adventspyntningen. Jag glömmer nämligen varje år att jag har gardiner???? Men det är ju så mycket roligare att städa och greja om man har ngt nytt att ta fram. Det kan vara en ny duk, ljus eller blomma så går det lite lättare. Släppte ut kisse nu och han är väldigt skeptisk till att det är snö, antagligen för att han måste lyfta lite mer på benen. Men jag brukar tjata skallen ur maken att han skall skotta en liten väg till kisse när det kommer snö. Så det blir lättare,men framförallt så fastnar det inte så mycket under magen och tassarna som han sen halkar runt på. Det är hög tid att börja med julkorten också....hade planer på att börja till veckan. Men vi får väl se hur det blir med den saken. Imorgon skall jag i alla fall städa härhemma efter veckor av "nonchalans" Ni vet det där när kylen behöver rensas ur och se fyllas på och skafferiet. Alla smulorna i lådorna ( fortfarande en gåta hur det kan hamna där?) Damm i bokhyllan, skura ur badkaret, ta ut mattor, golvlister osv. Tittar ut och kan konstatera att det "vräker ner" av snö....suck. Men jag håller på bli vän med min fiende och gjorde lite snöinspirerade naglar, De är dock mer ljusblå i verkligheten än de blev på bild.
Fick dit ngr snöflingor och nu är jag helt inne på att låta håret växa och köpa en fin klänning och bli Elsa i filmen Frost.
Alternativt att jag tar snögubbedräkt, ser lite gosigare ut. Även om den inte är fullt så tjusig så är det ngt som faller mig i smaken.
Nu skall jag strax börja fixa till mig och köra ett sista arbetspass inför helgen. Jag kommer inte att le ett jäkla dugg under 24 timmar skall ni veta. Skall vila mitt face och inta muskler i viloläge. Skulle maken en enda gång säga: _Är du sur? så skall han få detta upptryckt i fejan.
Tills vi hörs skall ni Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela