myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lite rädd och orolig

Publicerad 2016-11-09 07:34:07 i Allmänt,

Måste faktiskt erkänna att det amerikanska valet skrämmer mig. Jag har strutsat alla nyheter dvs jag har undvikit dem helt. Men råkade se en nyhetsflash om att Trump troligen vinner!!! Hjälp vad läskigt med ett sådant tok på en sådan maktplats. Tycker det är oerhört skrämmande faktiskt. Tycker inte steget är så jättelångt mellan fanatiska muslimer och bibeltrogna amerikaner. Några säger att det är som piff och puff men jag säger att det är som dynamit och arsenik. Livsfarligt med andra ord och nu hoppas jag bara att vår herre snart kallar honom hem till sig. För dit han egentligen borde fara efter sin död , den hyresvärden vill nog att han skall vandra länge häruppe och hitta på sattyg. Men nu till ngt helt annat som är mycket trevligare att ägna tankarna på. Idag fyller Milou fyra år <3 Mormors lillstinta.. Hurra hurra hurra :) Kalaset är på fredagsafton och vi kommer senare för jag jobbar till kl 19. Hon var och röntga sin arm igår och det såg bara finfint ut så hon slipper operation. Barn läker ju så mycket bättre och fortare än oss vuxna och hon behöver bara gips i ngr veckor till. My skickade en bild på dem två igår och det första jag tänkte på vad vilket bra regnskydd den där magen kan vara hahaha
Gårdagen flöt på i racerfart och jag hann jättemycket och höll på att jobba i nästan 10:5 timme, nästan effektivt hela tiden. Bara avbrott för lunch och 10 minuters målning. Så nu har jag gjort klart momsen och en massa annat som legat sista veckorna. När maken kom hem så hjälpte han mig att sätta fast dekorspik på tomtestolen och nu är det i princip helt klar. Det fattas bara några kulor längst upp så är den klar. Är riktigt nöjd faktiskt och den glänser så fint haahaha
Idag är det jobb, men slutar kl 5 så i afton skall vi faktiskt bara vara och se på ngn serie eller lyssna på bok. Så skönt och på torsdag kanske jag är ledig!!! och då menar jag ledig. Har en del planer så jag vågar inte hoppas för mycket. Tänk snart är det dags för att julpynta och jag brukar vara tidig på den bollen hahaha. Så kanske redan nästa helg.... Har även lust av börja baka lussebullar!!! ja jag har julstämning. Men det är ju inte så konstigt för vi har ju fulla butiken med jul och har haft det i ngr veckor nu. Dessutom är det snart Black Friday och med det menas det att många butiker kör tokrea på många produkter, Det knasigaste är att det infaller på den internationella ickekonsumtionsdagen haahahaha. Så otroligt knasigt om ni frågar mig. Men å andra sidan så tycker jag att det är rea/ eller sale jämt nu förtiden. Har inte börjat med julkorten heller....så det är hög tid att börja. Men det tillhör faktiskt myset och det åker oftast ner på sistaplats, när man har annat för sig. Nu måste jag sluta för jag hade tänkt ta en snabbdusch innan jag far iväg och gör rätt för mig. Så vi hörs väl av en annan gång. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela